Новини Київщини

МОЗ України наголошує, що станом на сьогодні немає жодного підтвердженого випадку нового коронавірусу 2019-nCoV в Україні

Опубліковано: 28-1-2020

МОЗ України наголошує, що станом на сьогодні немає жодного підтвердженого випадку нового коронавірусу 2019-nCoV в Україні.

Раніше повідомлялось про три підозри на коронавірусну інфекцію 2019-nCoV в Україні. Всі три випадки не підтвердились. 

Державна установа «Київський міський лабораторний центр МОЗ України» повідомила про виявлення 1 випадку коронавірусу. Проте коронавіруси – це велика родина респіраторних вірусів, що можуть спричиняти захворювання: від звичайної застуди до тяжкого гострого респіраторного синдрому. Виявлений коронавірус не є новою інфекцією 2019-nCoV.

24 січня 2020 року був підписаний Наказ МОЗ України «Про заходи щодо недопущення занесення і поширення на території України випадків захворювань спричинених новим коронавірусом, виявленим у місті Ухань (провінція Хубей, Китай)»

Відповідно до Наказу були вжиті такі заходи:

  • Утворення  оперативного штабу щодо недопущення занесення і поширення на території України випадків захворювань, спричинених новим коронавірусом  2019-nCoV.
  • Затвердження рекомендації щодо дій при виявленні коронавірусної інфекції 2019-nCoV.
  • Перевірку готовності закладів охорони здоров’я для надання медичної допомоги особам з вірусом 2019-nCoV.
  • Проведення додаткових навчань медичного персоналу з питань дотримання вимог протиепідемічного режиму, біологічної безпеки та біологічного захисту при виявленні випадку 2019-nCoV.

 

Рекомендації для громадян щодо коронавірусу 2019-nCoV

 


детальніше...

Зростання безробіття чи сезонні коливання: ситуацію коментує служба зайнятості

Опубліковано: 23-1-2020

Ситуація на ринку праці характеризується позитивною динамікою. Зокрема, за останніми оприлюдненими даними Державної служби статистики України, кількість зайнятого населення у віці 15-70 років за 9 місяців 2019 року, у порівнянні відповідним періодом 2018 року, зросла на 219 тис. осіб та становила 16,6 млн осіб. Рівень зайнятості зріс з 57,2% до 58,3%.

Кількість безробітного населення (за методологією МОП) віці 15-70 років за 9 місяців 2019 року, у порівнянні з відповідним періодом 2018 року, скоротилася на 88 тис. осіб та становила 1,5 млн осіб. Рівень безробіття (за методологією МОП) знизився з 8,6% до 8,1% робочої сили.

Поліпшенню ситуації на ринку праці сприяла діяльність державної служби зайнятості.

Так, у 2019 році кількість роботодавців, які співпрацювали  з центрами зайнятості, збільшилася на 4 тис. та становила 206 тисяч. Клієнтами служби є представники як малого, так і великого бізнесу, які представляють різні галузі економіки. Кількість вакансій у базі даних державної служби зайнятості, у порівнянні з 2018 роком, збільшилася на 39 тис. та становила 1,2 млн одиниць.

Безпосередньо в центрах зайнятості послуги державної служби зайнятості в 2019 році отримали 2,1 млн громадян, які шукали роботу, з них 1 млн мали статус безробітного.

У 2019 році кількість унікальних користувачів сайту державної служби зайнятості (www.dcz.gov.ua) становила 1,9 млн осіб. На початок 2020 року створено 197 тис. електронних кабінетів роботодавців та 248 тис. електронних кабінетів шукачів роботи.

Кількість осіб, працевлаштованих за сприяння державної служби зайнятості, становила 826 тис. осіб. Більше половини з них були працевлаштовані протягом семи днів з дати звернення до служби зайнятості. Зокрема, на нові робочі місця з компенсацією роботодавцю витрат в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  працевлаштовано 11,4 тис. осіб, отримали одноразову виплату допомоги по безробіттю та започаткували власну справу 2,4 тис. осіб. До громадських та інших робіт тимчасового характеру залучено 200 тис. осіб.

У 2019 року за сприяння державної служби зайнятості 139 тис. безробітних проходили професійне навчання. Зокрема, кількість безробітних, які навчалися у центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості, зросла на 14% та становила 54 тис. осіб. Після закінчення професійного навчання 96% безробітних працевлаштовано.

Станом на 1 січня 2020 року  кількість безробітних, зареєстрованих в державній службі зайнятості, становила 338 тис. осіб та, у порівнянні з відповідною датою 2019 року, зменшилася на 4 тис. осіб.

 

 

При цьому, звертаємо увагу, що інформація, поширена у ЗМІ щодо різкого зростання обсягів безробіття у грудні 2019 року, є некоректною, оскільки ринку праці притаманні сезонні коливання. Щорічно влітку потреба роботодавців на працівників, у порівнянні з зимовим періодом, суттєво зростає (у  сільському господарстві, переробній промисловості, транспорті, готельному та ресторанному бізнесі тощо) та, відповідно, скорочується кількість безробітних. Тому порівняння коректно проводити до показників відповідного періоду минулого року.

Детальна інформація  щодо ситуації на ринку праці та діяльності державної служби зайнятості розміщена на офіційному вебсайті державної служби зайнятості у рубриці «Аналітична та статистична інформація» (https://www.dcz.gov.ua/analitics/67).

Крім того, звертаємо увагу на методологічні особливості, які необхідно враховувати при використані даних щодо зареєстрованого ринку праці та безробіття за методологією Міжнародної організації праці (https://www.dcz.gov.ua/sites/default/files/infofiles/porivnyannya_bezrobitnyh.pdf).

 

 

Державний центр зайнятості

 

тел: (044)-289-40-79

тел моб. (098) 637-76-82


детальніше...

Увага! Пташиний Грип! Що потрібно знати і чому?

Опубліковано: 22-1-2020

Пташиний Грип! Що потрібно знати і чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


детальніше...

У рік новий – з новими планами

Опубліковано: 22-1-2020

На початку нового календарного року зазвичай прийнято підбивати підсумки, аналізувати результати  роботи та планувати нові кейси у своїй діяльності та в роботі колективу.  Тож на найактуальніші журналістські запитання 2019 року на адресу керівників сервісних центрів МВС про перебіг реформування на Київщині колишніх МРЕВ у сучасні відкриті офіси з клієнтоорієнтованим персоналом, про плани і новації у сфері надання державних послуг розповідає начальник Регіонального сервісного центру МВС в Київській області Микола ГОРБОНОС.

Нині практично не знайдеш людину, яка б не прагнула придбати автівку чи хоча б не мріяла про неї. Тож    

З чого починати і як стати водієм – відповідальним і дисциплінованим, уважним і безпечним для всіх учасників дорожнього руху, які пріоритетні напрямки в діяльності та чи були торік нововведення в процес підготовки кандидатів у водії?

Починати, звісно, потрібно з навчання в автошколі. А "відповідальний кермувальник" – це особиста риса, яку потрібно  виховувати кожному, хто прагне стати водієм. Зазначу, що одним з пріоритетів реформи сервісних центрів МВС є суттєва зміна та вдосконалення системи отримання посвідчення водія. Усі територіальні сервісні центри МВС наразі мають сучасні екзаменаційні класи, оснащені відеокамерами для фіксації процесу складання іспитів майбутніми кермувальниками. Знову ж таки, завдяки нашому сайту паралельно із заняттями в школі є можливість готуватися до складання теоретичної частини іспиту зі знання Правил дорожнього руху за допомогою безплатного онлайн-тренажера. Він є ідентичним до екзамену, що здається в територіальному сервісному центрі МВС. Відповіді на всі запитання щодо порядку, процедури, вартості отримання або обміну посвідчення водія завжди можна отримати на нашому сайті: http://kyivobl.hsc.gov.ua у розділі  «ПОСЛУГИ: Видача посвідчення водія», а також скористатися онлайн-інструкцією щодо отримання ПВ вперше. З неї можна дізнатися, як правильно обрати акредитовану автошколу, можна завантажити повний перелік запитань з ПДР та варіанти відповідей на них, отримати поради щодо підготовки до тестування і перелік вправ, що їх необхідно вміти  виконувати під час складання практичного іспиту.

У вільному доступі для користувачів сайту і маршрути, за якими проходять другий етап - практичну частину екзамену на отримання права керування транспортними засобами. На нашому сайті онлайн-схеми маршрутів вчасно актуалізуються і користуються значною популярністю в кандидатів у водії.  Адже ретельне вивчення маршруту додає впевненості і значно полегшує процес складання іспитів. Для прозорості визначення екзаменатором рівня знань і вмінь майбутніх водіїв Головний сервісний центр МВС запровадив чек-лист. У ньому зазначені перелік типових помилок, що їх припускаються громадяни під час практичного іспиту, та шкала оцінювання.

Варто зазначити, алгоритм отримання посвідчення водія вперше простий: потрібно пройти медогляд, закінчити навчання та скласти іспити в автошколі, підготувати і подати відповідний пакет документів до будь-якого територіального сервісного центру МВС для допуску до іспитів. Нагадаю, що з 2017 року в Україні посвідчення водія вперше видається на 2 роки. Потім обмін такого посвідчення водія на нове (терміном на 30 років) проводиться без складання іспитів та за умови, якщо водій за цих 2 роки вчинив не більше двох адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, або жодного разу не порушив ПДР.

Незважаючи на суттєвий перелік новацій, що були запроваджені раніше, навесні 2019 року Кабінет Міністрів України вніс зміни до ряду постанов, пов’язаних з порядком видачі посвідчень водія, підготовки водіїв, а також акредитацією автошкіл. Найголовнішими нововведеннями стали:

— запровадження обов’язкової відеофіксації процесів складання іспитів зі знань правил дорожнього руху і найголовніше - навичок керування транспортними засобами. Відеофіксація процесу складання теоретичного іспиту реалізована в сервісних центрах МВС нового зразка більше 2-х років тому. А з 24 грудня і під час складання практичного іспиту дії кандидата у водії та екзаменатора фіксуються за допомогою портативного відеообладнання, що встановлюється в екзаменаційному авто. На сьогодні сервісні центри Київщини мають 19 портативних відеокамер. Перед початком проведення практичного іспиту екзаменатор ТСЦ МВС під відеозапис повідомляє прізвище ім'я по батькові кандидата у водії, на яку категорію проходитиме здавання екзамену. Також, які вправи виконуватимуться та модель, державний номерний знак автомобіля, на якому проводиться іспит.
Нововведення допомагає уникнути можливих суперечностей під час складання іспиту та виявити здійснене правопорушення. Кандидат у водії, якщо має сумніви щодо чесності оцінювання його практичних вмінь, має можливість оскаржити результати іспиту. Строк зберігання вивантаженої інформації з відеореєстратора становить 10 діб.  

— крім того, новаціями передбачено, що неможливо складати теоретичний іспит в одному територіальному сервісному центрі МВС, а практичний – в іншому;

— скорочено до 2-ох років термін чинності отриманого в автошколі Свідоцтва про закінчення навчального закладу з підготовки водіїв транспортних засобів. Тобто іспити в ТСЦ МВС необхідно скласти упродовж цих 2 років;

— регламентовано, що отримати або обміняти посвідчення водія неможливо без відмітки про місце реєстрації в документі, що посвідчує особу;

— у процедурі взаємодії територіальних органів з надання сервісних послуг МВС з навчальними закладами з підготовки водіїв запроваджено електронний обмін інформацією. Викладачі та інструктори з водіння зобов’язані вносити у спеціальний електронний журнал інформацію про час проведення теоретичних та практичних занять, а також про транспортний засіб, на якому здійснюватиметься практичний екзамен. Нововведення покликане посилити контроль за організацією навчального процесу в кожному закладі з підготовки водіїв та, зокрема, за навчанням кожного слухача.

Нормативними змінами також передбачено, що всі випускники, які закінчили навчання з підготовки водіїв у закладах професійно-технічної освіти допускаються до складання іспитів без додаткового навчання в автошколі. 2019 року, до слова, нашими дев’ятьма територіальними сервісними центрами видано 65 тисяч 240 посвідчень водія, з яких 32 373 документи видані вперше.

У чому ж полягають основні відмінності колишніх МРЕВ від сучасних сервісних центрів нового зразка?

У рамках реформи Міністерства внутрішніх справ України створені сервісні центри МВС, де наші фахівці обслуговують громадян по-новому, на ще більш якісному рівні.  Сервісні центри МВС надають як платні, так і безоплатні послуги, віднесені до компетенції Міністерства внутрішніх справ. Серед основних функцій та послуг сервісних центрів МВС – видача та обмін посвідчень водія, реєстрація та перереєстрація транспортних засобів, видача та зберігання номерних знаків, видача довідок про несудимість, надання витягу з Єдиного державного реєстру ТЗ, оформлення дозволу на перевезення небезпечних вантажів тощо. Розмір податків, сплачених 2019 року від діяльності сервісних центрів МВС Київщини до місцевих бюджетів становить 26 мільйонів 832 тисячі 194 гривні. Найбільше, понад 7 з половиною мільйонів, Регіональний сервісний центр МВС в Київській області спрямував до скарбниці Києво-Святошинського району, від 3-х до майже 4-х мільйонів надійшло бюджетам Білої Церкви,  Ірпеня та Броварського району.

На Київщині діє 9 територіальних сервісних центрів МВС, 8 з яких - нового зразка:  мають інфобокси, дитячі куточки, полиці буккросингу та відповідають встановленим стандартам реформування. Нові сервісні центри МВС – це прозорі зручні офіси з підготовленим фаховим, клієнтоорієнтованим персоналом. Усі оновлені приміщення мають єдину візуальну концепцію. Ми повністю прибрали стару кабінетну систему, запустили електронну чергу, замінивши тим самим застарілу систему черг «за записом на папірцях» або ж за сумнозвісною домовленістю. Запровадили систему онлайн-відеоспостереження, за допомогою якої будь-хто через наш веб-сайт може подивитися наявність черги та спланувати свій візит в обраний центр. Усі 156 сервісних центрів МВС, що є в Україні, працюють за принципом екстериторіальності. Мається на увазі, що отримати послугу громадянин може у будь-якому зручному за місцем розташування ТСЦ МВС незалежно від місця його прописки. Це зручно! Адже сучасний ритм життя вимагає спрощення алгоритму отримання послуг, який буде зрозумілим не лише молоді, а й людям старшого віку.

У планах РСЦ МВС в Київській області  оновити останній з дев’яти діючих сервісний центр № 3246, що у Софіївській Борщагівці Києво-Святошинського району, і перевести його роботу в абсолютно новий формат. Плануємо збудувати в Софіївській Борщагівці просторе, комфортне приміщення у сучасному стилі, де розміститься, я переконаний, один з кращих на Київщині територіальний сервісний центр МВС.  

Хочу також нагадати, що у віддалені міста Київщини, де не передбачено відкриття стаціонарних сервісних центрів МВС, за графіком виїздить наш Мобільний сервісний центр. За допомогою сучасного обладнання, яким оснащено пересувний центр, два адміністратори і фахівець Експертної служби можуть зареєструвати чи перереєструвати транспортний засіб, замінити посвідчення водія, видати міжнародне посвідчення водія, прийняти запит на отримання довідки про відсутність судимості. У 2019 році Мобільний сервісний центр Київської області здійснив понад 150 виїздів, надав майже 2 000 послуг. Зокрема, понад тисяча жителів Київщини зареєструвала/перереєструвала транспортні засоби, майже 900 людей подали запити на отримання довідок про відсутність судимості та близько півтори сотні осіб здійснили обмін посвідчення водія на нове.

До речі, чи усім водіям потрібно мати посвідчення міжнародного зразка, що має дату закінчення дії документа, чи лише тим, хто планує подорожувати країнами світу?

Україна є повноцінним учасником Віденської конвенції, відповідно до якої посвідчення водія старих зразків є дійсними та мають визнаватися державами-учасницями. Та, як свідчить практика, для того щоб без перешкод керувати транспортним засобом в іншій країні, національне посвідчення водія має відповідати сучасним міжнародним вимогам. Зокрема, як вже зазначалось, має  бути вказаний термін дії українського посвідчення та зроблена відповідна транслітерація прізвища та імені особи. Тож, щоб уникнути непорозумінь під час подорожі за межі нашої країни, ми пропонуємо замінити посвідчення водія старого зразка на сучасне. Для обміну необхідно звернутись до будь-якого зручного за місцем розташування територіального сервісного центру МВС. Іспити складати не потрібно. У пакеті документів обов’язково потрібно мати медичну довідку, паспорт громадянина України або документ, що посвідчує особу та підтверджує її громадянство або спеціальний статус, копію довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків, наявне посвідчення водія та квитанції про сплату коштів за бланкову продукцію і послугу сервісного центру МВС. От якраз у розпалі сезон зимових відпусток. Багато хто планує подорожувати до інших країн на автівці і після свят. І, знову ж таки, таким мандрівникам стане в нагоді спеціальний онлайн-сервіс, розміщений на нашому сайті.  Лише у два кліки там можна дізнатися, які документи необхідні для поїздки у ту чи іншу країну. Сервіс автоматично розділяє їх на ті, що визнають національне посвідчення водія, та ті, де з вами додатково має бути  також міжнародне посвідчення водія. Торік фахівці сервісних центрів Київщини видали 601 такий додатковий до вітчизняного посвідчення водія документ.

Які ще популярні послуги, віднесені до компетенції МВС України, можна отримати онлайн?

Їх, насправді, дуже багато. Зокрема, не виходячи з дому, можна замовити  довідку про відсутність судимості, яка може знадобитись під час працевлаштування, для оформлення візи для виїзду за кордон, для участі  в тендері, здійснення усиновлення, встановлення опіки, оформлення громадянства, виготовлення або поновлення документів. До слова: за 2019 рік ми видали громадянам 23 тисячі 182 довідки. Також на нашому веб-сайті можна перевірити онлайн чи було видано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Сервіс корисний не лише громадянам-фізичним особам, а й бізнесу. Можливість самостійно перевірити свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу може убезпечити ринок від шахрайства при отриманні транспортних послуг, при найманні працівників на роботу, каршерінгу та купівлі авто. З грудня 2018 року в Україні запрацював  Електронний кабінет водія, за допомогою якого можна отримати всю актуальну інформацію про транспортні засоби та посвідчення подія, а також створено умови для отримання деяких послуг онлайн. Йдеться про реєстрацію в електронній черзі на прийом у сервісні центри МВС, замовлення індивідуальних номерних знаків і, крім того, можна перевірити штрафи і сплатити їх. Віднедавна стала також доступною  послуга перевірки наявності в територіальних сервісних центрах МВС Київської області номерних знаків, що містять визначену комбінацію цифр та видаються за бажанням автовласників під час перереєстрації авто.

Одна з найпопулярніших послуг сервісних центрів МВС - перереєстрація авто. Що останнім часом змінилось у цьому напрямку?

Ще 2018 року внесено зміни до порядку здійснення в територіальних сервісних центрах МВС реєстраційних операцій з транспортними засобами. Зокрема, запроваджено наступне: транспортний засіб не знімається з обліку під час переходу права власності до нового власника – відтоді за договорами купівлі-продажу транспортного засобу, дарування, міни або фінансового лізингу, а також за заповітом та актом прийому-передачі відбувається пряма перереєстрація транспортного засобу на нового власника. Отже, при перереєстрації транспортних засобів у разі зміни їх власників зняття з обліку таких транспортних засобів не проводиться, а відбувається одна процедура -безплатне укладання договору купівлі-продажу безпосередньо в ТСЦ МВС у присутності адміністратора та за участю продавця і покупця. До центру МВС подаються: документ, що підтверджує правомірність придбання транспортного засобу, заява, свідоцтво про реєстрацію автомобіля, документи, що посвідчують особу покупця та продавця, реєстраційні картки платників податку покупця і продавця.2019 року сервісними центрами МВС в Київській області було проведено 137 тисяч 603 реєстраційні операції. В середньому виконувалось 11 тисяч 500 операцій щомісяця, а щодня це – понад півтисячі.

Під час проведення державної реєстрації/перереєстрації транспортні засоби підлягають безплатному огляду фахівцями Експертної служби МВС. За заявою власника може бути проведене платне експертне дослідження з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів. Таким чином покупець убезпечить себе від можливих ризиків кримінального походження транспортного засобу, оскільки сервісні центри здійснюють перевірки за усіма доступними базами даних МВС і безкоштовну перевірку в реєстрі обтяжень рухомого майна.

За нашими статистичними даними 2019 року під час надання послуг у сервісних центрах МВС Київщини було виявлено 28 фактів підробки ідентифікаційних номерів агрегатів транспортних засобів, 22 підроблені документи, встановлено 18 транспортних засобів та 21 особу, що їх розшукували правоохоронці, а також за рік наші адміністратори виявили 35 викрадених транспортних засобів.

Миколо Миколайовичу, а які поради Ви б дали тим, хто нинішнього року планує прибдати автівку на вторинному ринку?

Передусім хочу наголосити: якщофахівець Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України виявив «проблемне» (зокрема, з підробленими номерами агрегатів) авто, то власник не зможе ним користуватися, матиме справу з правоохоронними органами, які ймовірно заберуть авто на штрафмайданчик до з`ясування усіх обставин. Іноді замість оформлення договору купівлі-продажу транспортного засобу громадяни обирають варіант передачі автівки від продавця покупцю за довіреністю. У такому випадку авто взагалі не проходить жодної експертної процедури, що становить для покупця небезпеку. Також, якщо запропонована ціна автомобіля значно менша за його ринкову вартість, існує вірогідність, що продавець навмисно її занижує, аби якомога швидше позбутись «проблемного» транспортного засобу. Тому експертне дослідження в сервісному центрі МВС допоможе переконатися у чесності намірів продавця.

У минулому році 22 фахівці Експертної служби МВС, що працюють в територіальних сервісних центрах Київщини, провели 108 тисяч 168 оглядів транспортних засобів, з яких 72 тисячі 577 були саме ретельними дослідженнями, що становить понад 67%. І це свідчить про бажання покупців купувати «законні» авто чи мототранспорт.

Вибір автівки чи мотоцикла справа особиста кожного автолюбителя, для цього існує багато можливостей та корисних сервісів. Наприклад, ми готові запропонувати дізнатися про найпопулярніші марки авто та порівняти дані щодо реєстрації транспортних засобів за регіоном, датою випуску, маркою, моделлю, об`ємом двигуна, типом палива та кольором завдяки онлайн-сервісу відкритих даних  http://texty.org.ua/cars/. Хочу також зазначити, що всі дії, пов’язані з державною реєстрацією/перереєстрацією транспортних засобів здійснюються виключно в сервісних центрах МВС. Адміністратори завжди відкриті до спілкування та готові надавати якісний державний сервіс.

Як можна проконтролювати якість обслуговування відвідувачів?

У сервісних центрах МВС нового зразка діє своя система моніторингу - за допомогою анкетування у рамках проєкту «Таємний клієнт» . Отримувачі послуг можуть залишити онлайн-відгук про якість отриманих послуг, взявши участь в анкетуванні або за допомогою планшетів, передбачених саме для оцінювання роботи сервісних центрів. А стати «таємним клієнтом» дуже просто. Людина звертається до обраного сервісного центру, отримує необхідну йому послугу, за бажанням заповнює запропоновану на сайті Головного сервісного центру анкету за посиланням; https://hsc.gov.ua/guest/, а ми аналізуємо вказані там недоліки, зважаємо на пропозиції, враховуємо побажання і робимо все, щоб бути в лідерах серед організацій, що надають населенню державні послуги та неухильно виконувати визначену місію сервісних центрів МВС: «Ми працюємо з людьми та для людей, зміцнюючи довіру до державних послуг».

 


детальніше...

Хто обов’язково застосовує РРО з 1 жовтня 2020 року?

Опубліковано: 20-1-2020

Білоцерківське управління ГУ ДПС у Київській області інформує, що Законами України від 20.09.2019 N128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та N129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг» визначено ряд особливостей застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) фізичними особами-підприємцями (далі - ФОП).

З 1 жовтня 2020 року правила щодо обов’язкового застосування РРО запрацюють вже для платників єдиного податку другої – четвертої груп, обсяг доходу яких не перевищує 1 млн. гривень та мають наступні види діяльності::

– реалізація товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;

– реалізація технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;

– реалізація лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я;

– реалізація ювелірних та побутових виробів із дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

– роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);

– ресторани, кафе, ресторани швидкого обслуговування, крім продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок і бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу;

– турагенства і туроператори;

– готелі та подібні місця тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);

– реалізація текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

У разі перевищення обсягу доходу 1 млн. гривень, застосування РРО стає обов'язковим для платників єдиного податку другої – четвертої груп незалежно від обраного виду діяльності і починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, і триває у всіх наступних податкових періодах.

Білоцерківське управління

 ГУ ДПС у Київській області


детальніше...

Практичні іспити — під контролем

Опубліковано: 17-1-2020

На Київщині запрацювала відеофіксація практичного іспиту на право керування автомобілем

Іспит на право керування транспортним засобом є однією з найбільш популярних послуг у сервісних центрах МВС.  Наприклад,  2019 року територіальні сервісні центри МВС Київської області видали вперше 32 тисячі 373 посвідчення водія, а в Україні загалом ця цифра сягає майже 416 тисяч посвідчень, виданих після успішного складання теоретичних і практичних іспитів в сервісних центрах МВС.

Процедура складання практичного іспиту на право керування транспортним засобом віднедавна стала більш прозорою: перебіг екзамену почали фіксувати за допомогою технічних засобів контролю, що встановлюються в екзаменаційному авто.

«Нововведення допомагає зменшити корупційну складову, уникнути можливих суперечностей під час складання іспиту та виявити здійснене правопорушення. У разі непорозумінь, кандидат у водії матиме змогу оскаржити результати іспиту» — зазначив під час презентації заступник начальника Регіонального сервісного центру МВС в Київській області Сергій Петров.

За його словами, в останні 10 днів у  територіальних сервісних центрах МВС Київської області  здійснено  майже 900 відеозаписів.

«У Вишгородському сервісному центрі МВС  щодня здають по 30-40 екзаменів з керування автомобілем і, починаючи з 24 грудня минулого року, відколи запровадили відеозйомку, ми не отримали жодної відмови кандидатів у водії від фіксації складання ними практичних іспитів. А це свідчення тому,  що громадяни готові до змін на краще у напрямку підготовки кермувальників. Адже від досконалого знання правил дорожнього руху і здобутих навичок водіння кожним окремим автомобілістом залежить безпека  і життя всіх учасників дорожнього руху «, — наголосив начальник територіального сервісного центру №3245, що у Вишгороді, Сергій Мазепа.

Саме під час  презентації майбутній водій Павло Самолюк складав практичний іспит. Відеореєстратор та пильна увага представників засобів масової інформації жодним чином не вплинули на результат екзамену. Адміністратор Вишгородського територіального сервісного центру МВС Віктор Піщулін, який був екзаменатором, зауважив, що із завданням пан Павло впорався на відмінно.

Нагадаємо, що до складання практичних іспитів допускаються лише ті особи, які в ТСЦ МВС успішно здали екзамени зі знання теорії.

Нині система відеофіксації працює у тестовому режимі. Строк зберігання вивантаженої з відеореєстратора інформації становить 10 днів. Проте, у майбутньому термін зберігання  такого відео планується збільшити. Також незабаром відеофіксація процесу складання практичних іспитів буде обов’язковою, а відмова кандидата у водії від запису стане підставою для його недопущення до тестування з водіння.

Зазначимо,  що незабаром у сервісних центрах МВС України всі без винятку навчальні автомобілі будуть оснащені камерами відеозапису, які фіксуватимуть дії кандидата у водії на дорозі та ситуацію в салоні автомобіля. Нині ж закуплено 440 таких приладів, серед яких 19 мобільних реєстраторів функціонуватимуть в екзаменаційних автівках дев’яти сервісних центрів МВС Київщини.

 

 

Отримати додаткову інформацію та проконсультуватися можна за телефонами: (044) 290-19-88 або в повідомленнях на Фейсбук-сторінці Головного сервісного центру МВС.


детальніше...

Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2019 рік

Опубліковано: 17-1-2020

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання статті 289 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Відповідно до пункту 9 підрозділу б розділу XX «Перехідні положення» Кодексу індекс споживчих цін за 2017-2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100 відсотків.

Значення коефіцієнта Індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за 2019 рік становить ІД

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти Індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1.996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001. рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження), 2016 рік - для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) - 1,0, для земель несільськогосподарського призначення - 1,06, 2017 рік - 1,0, 2018 рік - 1,0.

Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Додатково інформуємо, що відповідно до пункту 286.2 статті 286 Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року.

подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Крім того, зазначаємо, що абзацом другим, пункту 2і Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року №213, абзацом другим пункту 8 Методики нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1278, абзацом другим пункту 4 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 року № 831, передбачено, що у разі подання заяви в електронній формі витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки або мотивована відмова у наданні такого витягу видаються в електронній формі технічними засобами телекомунікацій з накладенням кваліфікованого електронного підпису, а за бажанням заявника можуть також надаватися у паперовому вигляді.

Для забезпечення інформування власників землі та землекористувачів про коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2019 рік просимо опублікувати вказану інформацію у засобах масової інформацію.


детальніше...

Дайджест новин ГУ ДПС у Київській області

Опубліковано: 15-1-2020

Малий та середній бізнес поповнив казну місцевих бюджетів сумою у 2,2 млрд грн за підсумками 2019 року, - Орест Вітик

За підсумками 2019 року малий та середній бізнес Київщини сплатив майже 2,2 млрд грн єдиного податку до місцевих бюджетів. Про це повідомив  в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Орест Вітик. Він підкреслив, що цей показник на 26% або 447 млн грн перевищує надходження 2018 року. Зокрема, фізичні особи – підприємці сплатили 1,7 млрд грн, збільшивши відрахування на 33% або 420 мільйони гривень. Сільгоспвиробники перерахували до бюджетів громад 245,3 млн грн. У свою чергу, юридичні особи (ІІІ група) сплатили 246,4 млн грн, що на 12% або 27,1 млн грн більше, аніж було сплачено у 2018 році.

Нагадуємо, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою, проте може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

- подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів,;

- припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності ФОП відповідно до закону - в день отримання контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

- у випадках, визначених п.п. 298.2.3 п. 298.2 та п.п. 298.8.6 п.298.8 ст. 298 Податкового Кодексу;

- у разі якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку ІV-тої групи становить менше 75 %;

- у разі якщо платником єдиного податку ІV-тої групи не подано податкову звітність, передбачену п.п.295.9.1 п. 295.9 ст. 295 Податкового Кодексу.

 

Що вказувати в заяві на видачу ліцензії на торгівлю алкоголем у разі застосування програмного РРО?

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну тор­гівлю алкогольними напоями або пальним до­датково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій),

фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в контр­олюючих органах.

У заяві на видачу ліцензії на роздрібну торгів­лю тютюновими виробами зазначається адреса місця торгівлі.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю ал­когольними напоями або пальним суб’єктом гос­подарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реє­страторів розрахункових операцій.

 

Увага: з 01 січня 2020 – нові довідники податкових пільг

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що Державна податкова служба України затвердила нові довідники податкових пільг станом на 01.01.2020 року - №95/1 та №95/2.

Довідники містять перелік пільг із податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість,   плати за землю, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.

Наголошуємо, що при  поданні звіту за 2019 рік слід використовувати  нові довідники податкових пільг.

Звертаємо увагу, що Звіт про податкові пільги за 2019 рік подається востаннє, оскільки з 01.01.2020 набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2018 року № 891 „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1233”, відповідно до якої скасовується обов’язок складання та подання до контролюючого органу окремого звіту про суми податкових пільг з 2020 року. Облік сум податкових пільг, отриманих суб’єктами господарювання, здійснюватиметься контролюючими органами на підставі поданої суб’єктами господарювання податкової звітності.

 

У фокусі: з 01 січня 2020 року платники податків мають подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за новою формою

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що з 01 січня 2020 року платники податків мають подавати податкову декларацію  про майновий стан і доходи за новою формою, оскільки до форми податкової декларації наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 №177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» внесені зміни.

Особливості нової форми декларації про майновий стан і доходи:

   - ряд. 8  декларації: «Категорія платника» доповнено новим критерієм: «Особа, яка заявляє право на податкову знижку»,- він застосовується для громадян, які декларують право на податкову знижку;

    - розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання при використанні права на податкову знижку, виокремлено у додаток Ф3;

   - у розд. ІІ декларації «Доходи, які включаються до загального оподатковуваного доходу» додатково виокремлено доходи «Нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно - правового характеру» та  «Дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця».

Крім того, нагадуємо, що з 01.01.2019 сплата податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) з доходів, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), здійснюється відповідно до Кодексу та Бюджетного кодексу України за місцезнаходженням таких земельних ділянок.

Податкові зобов’язання з військового збору з доходів,  отриманих від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзіс) земельних ділянок, земельних часток (паїв) відповідно до вимог Кодексу визначаються в податковій декларації, а сплата таких зобов’язань з військового збору здійснюється за податковою адресою.

 

Орест Вітик: На Київщині платники майнових податків забезпечили бюджетам області більше 2 млрд грн

За повідомленням в.о. начальника ГУ ДПС у Київській області Ореста Вітика, платники майнових податків забезпечили місцевим бюджетам більше 2 мільярдів гривень.

Так, за наданою інформацією, у 2019 році від плати за землю місцеві скарбниці поповнилися сумою в 1,5 млрд грн. Це на 16% або 205 млн грн. більше за показник 2018 року.  На 35% зросла сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Станом на 1 січня 2020 року бюджети територіальних громад отримали 402,4 млн грн. При цьому сума додаткових коштів дорівнює 104,4 млн грн. У свою чергу, сумою у 18,5 млн грн поповнили місцеву казну власники елітного автотранспорту.  

Водночас нагадуємо, що встановлений законодавством розмір мінімальної заробітної плати у місячному розмірі з 01 січня 2020 року становить 4723 грн.  

Прожитковий мінімум для працездатної особи в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року – 2102 грн.

У зв’язку з викладеним, змінюються суми місцевих податків та зборів, ставки яких встановлюються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад:

Єдиний податок

І група платників єдиного податку -  210,20 грн. на місяць (до 10% від прожиткового мінімуму працездатної особи);

ІІ група платників єдиного податку -  944,60 грн. на місяць (до 20% від мінімальної заробітної плати).

Податок на нерухомість (не більше 1,5% від мінімальної заробітної плати за 1 кв.м.) – 70,85 грн.

Туристичний збір

Для внутрішнього туризму (до 0,5% від мінімальної заробітної плати) – 23,62 грн;

Для в’їзного туризму (до 5% від мінімальної заробітної плати) – 236,15 грн.

 Єдиний соціальний внесок

Мінімальний страховий внесок становить 1039,06грн.  (22% від мінімальної заробітної плати). Максимальна величина нарахування становить 70845,0грн. (15 розмірів місячних мінімальних заробітних  плат).

 

З 13 січня в Україні застосовуються лише рахунки за стандартом IBAN

Відкриття рахунків за новим стандартом розпочалося ще з 5 серпня 2019 року. Саме тоді усі банки почали відкривати клієнтам нові рахунки за новим стандартом, а діючі рахунки змінювати відповідно до вимог цього стандарту.  

Державна податкова служба України перейшла на міжнародні стандарти IBAN з 1 жовтня 2019 року. Такий перехід відбувся без збою в наповненні державного та місцевих бюджетів.

Нагадаємо, що Нацбанком для забезпечення виконання бюджетних програм у повному обсязі було прийнято рішення  про продовження до 12.01.2020 року можливості заповнення пари реквізитів у документах на переказ коштів.

Відповідно до стандартів IBAN номер банківського рахунку складатиметься з 29 символів, зокрема: коду України, контрольного розряду, коду банку, самого рахунку.

Дізнатися про реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів до бюджету https://kyivobl.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/

 

Запрошуємо землекористувачів Київщини на звірку!

Головне управління ДПС у Київській області запрошує громадян, які є землекористувачами земель Київщини, звертатись до Центрів обслуговування платників ГУ ДПС у Київській області для проведення звірки даних, на підставі яких контролюючі органи нараховуватимуть податкові зобов’язання з плати за землю.

Звертаємо увагу платників податків, що облік фізичних осіб – платників плати за землю і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

Для достовірного обліку об’єктів оподаткування та відповідно до п.286.5 ст.286 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

Випадки звільнення платників від обов'язку подання податкової декларації про майновий стан і доходи

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що з 01 січня 2020 року триває кампанія декларування громадянами  доходів, отриманих у 2019 році.

Нагадуємо, що відповідно до п.179.4 ст.179 Податкового кодексу, платники податку звільняються від обов'язку подання податкової декларації в таких випадках:

а) незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

б) в інших випадках, визначених цим розділом.

Відповідно до п.179.2 ст.179 ПКУ, обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з цим розділом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених цим розділом;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;

- у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п.174.3 ст. 174 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 


детальніше...

Служба зайнятості запускає сучасний освітній портал

Опубліковано: 10-1-2020

У державній службі зайнятості стартував новий проект для успішного працевлаштування українців – Освітній портал державної служби зайнятості (http://skills.dcz.gov.ua/).  

«Новий сервіс допоможе безробітним розвивати власні навички, необхідні для вдалого працевлаштування, отримати нові компетенції та пройти професійне навчання», - коментує директор Державного центру зайнятості Ольга Макогон.

Новий сервіс дозволить:

  • розвивати особисті компетенції, затребувані на ринку праці;
  • отримати актуальну інформацію щодо пошуку роботи та підбору персоналу;
  • навчитися складати резюме сучасного формату;
  • підготуватися до співбесіди з роботодавцем;
  • обрати освітні курси та вебінари для безробітних, зокрема ті, які проводяться центрами професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.

«Портал допоможе реалізувати найважливіше для служби завдання - знайти достойну роботу кожному українцеві та кваліфікований персонал кожному роботодавцеві», - підкреслила О. Макогон.

На сайті будуть впроваджуватися нові освітні програми, розроблені спільно з роботодавцями, проводитимуться вебінари та дистанційне навчання. Більшість матеріалів буде розміщуватися у відеоформаті.

Завдяки новому сервісу зможуть також підвищувати свою кваліфікацію і працівники державної служби зайнятості. Це буде найбільша база можливостей.

 

Довідково.

Освітній портал ДСЗ розроблено на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Указу Президента України №837/2019.

 

        

За більш детальною інформацією звертайтесь

до Державного центру зайнятості

289-40-79

20@es.dcz.gov.ua


детальніше...