Новини Київщини

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ:

Опубліковано: 26-3-2019

Партію підробленої валюти в перерахунку майже на півмільйона гривень намагався ввезти на територію України через пункт пропуску «Бориспіль» громадянин Киргизької республіки

Працівниками митного поста «Аеропорт «Бориспіль» зафіксовано факт протиправного діяння, що містить ознаки кримінального правопорушення, що полягає в незаконному переміщенні валюти через митний кордон України.

15000 євро, 900 доларів СІНА та 3700 турецьких лір (як виявилося згодом, підроблених) намагався незаконно ввезти на територію України громадянин Киргизької республіки, який прилетів авіарейсом з Туреччини.

Для проходження митного контролю самостійно обрав спрощену систему «зелений коридор», де зокрема передбачено наявність у громадян готівки у сумі, що не перевищує в еквіваленті 9999 євро.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації пасажир не надав, до моменту перетину ним «зеленої лінії» для отримання довідкової інформації в інформаційній зоні та роз’яснення митних правил та порядку використання двоканальної системи до інспектора митниці не звертався.

На підставі п. 4 ст. 336 та ст. 342 Митного Кодексу України громадянину Киргизької республіки було задано запитання щодо наявності в нього готівкових коштів, пасажир відповів, що має 15000 євро. Після цього пасажиру було запропоновано пред’явити всю готівку. В службовому приміщенні митниці пасажиром було видано готівку в розмірі 15000 євро, 2000 доларів СІНА та 3975 турецьких лір, що знаходилися: 15000 євро та 1100 доларів США в кишені куртки, одягненої на пасажирі, 900 доларів США та 3975 турецьких лір – в ручній поклажі в гаманці.

Зазначена готівка переміщувалась без ознак приховування. Зі слів громадянина Киргизії вказана валюта - 15000 євро, 2000 доларів США та 3975 турецьких лір належить пасажиру особисто.

Митники запропонували громадянину обміняти іноземну валюту для забезпечення стягнення штрафу, оскільки громадянин Киргизької республіки не має в Україні постійного місця проживання або адреси.

Громадянин Киргизької республіки обміняв в обмінному пункті 100 турецьких лір на 825 гривень, що виявилось не достатньо для забезпечення штрафу. Після чого чоловік спробував обміняти 100 доларів СІЛА, які виявились підробленими. Оскільки було виявлено, що громадянин Киргизії має підроблену готівку, була перевірена вся готівка, що ввозилась пасажиром. Під час попередньої перевірки було встановлено, що готівка в сумі: 15000 євро, 900 доларів США та 3700 турецьких лір має ознаки підробленої.

У відповідності до вимог Алгоритму спільних дій співробітників Головного управління СБ України в м. Києві та Київській області, Київської митниці та підрозділу Державної прикордонної служби України - ОКПП «Київ, про цей факт був проінформований оперативний відділ поліції в аеропорту «Бориспіль» Бориспільського ВП ГУ НП в Київській області.

ГУ ДФС у Київській області

 

Яка відповідальність за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про майновий стан та доходи?

У Головному управлінні ДФС у Київській області нагадують, що відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984року № 8073-Х, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, - тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

Згідно з п. 5 підр. 1 Розділу ХХ ПКУ, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17грн. крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної пп.169.1.1 п.169.1 ст.169 р.IV ПКУ для відповідного року.

ГУ ДФС у Київській області

 

Підтверджено право аграріїв на відшкодування ПДВ при експорті соєвих бобів та насіння свиріпи або ріпаку

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 11.03.2019р. №105 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту соєвих бобів та насіння свиріпи або ріпаку. Узагальнюючою податковою консультацією Міністерство фінансів підтвердило застосування понять «сільськогосподарське підприємство - виробник» та «сільськогосподарський товаровиробник», що дає право агровиробникам на відшкодування  ПДВ при експорті олійних культур.

Так, підтверджено, що  в цілях реалізації абз.4 п.63 підр. 2 розд.ХХ «Перехідні положення» ПКУ щодо  звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення  за межі митної  території України в митному режимі експорту:

- соєвих бобів (товарна позиція 1201 в УКТ ЗЕД) з 01 вересня 2018р. до 31 грудня 2021р.;

-  насіння свиріпи  або ріпаку (товарна позиція 1205 в УКТ ЗЕД)з 01 січня 2020р. до 31 грудня 2021р. при застосуванні понять «сільськогосподарське підприємство - виробник» та «сільськогосподарський товаровиробник» необхідно керуватися нижченаведеним.

Поняття «сільськогосподарський товаровиробник» визначено  п.п.14.1.235 п.14.1 ст.14 ПКУ, у якому зазначено, що сільськогосподарський товаровиробник для цілей гл.1 розд. ХIV ПКУ – юридична особа незалежно від організаційно-правової форми або фізична особа – підприємець, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власно виробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

Водночас в цілях застосування норм абзацу четвертого пункту
63 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу сільськогосподарський виробник має бути підприємством, яке згідно з пунктом 4 статті 62 глави 7 Господарського кодексу України є юридичною особою.

Також для застосування цієї норми ПКУ слід враховувати, що вирощення олійних культур має здійснюватися сільськогосподарськими підприємствами - виробниками на землях сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності таких сільськогосподарських товаровиробників чи в їх постійному користуванні або використовуються ними на правах оренди (суборенди) чи емфітевзису.

Відповідно до п.п.14.1.76 п.14.1 ст.14  ПКУ, землі сільськогосподарського призначення – землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

ГУ ДФС у Київській області


детальніше...

Білоцерківське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області інформує:

Опубліковано: 26-3-2019

Безпека праці під час весняно-польових робіт

Напередодні розпалу весняно-польових робіт необхідно посилити профілактичну роботу із запобігання виробничому травматизму – це наполегливо рекомендує роботодавцям, керівникам сільськогосподарських підприємств, головам фермерських господарств, інженерам з охорони праці начальник відділу з профілактики страхових випадків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Олексій Савченко.

«Із початком весняно-польових робіт значно зростають обсяги та інтенсивність виробничого процесу, пов’язаного з перевіркою готовності сільськогосподарської техніки, підготовкою насіння ярих зернових та зернобобових культур - додав начальник відділу. У цей час пожвавлюються й інші роботи в агропромисловому виробництві».

За його словами, зростає порівняно із зимовими місяцями кількість зайнятих на ручних роботах працівників, у першу чергу, при технічному обслуговуванні й забезпеченні роботи посівних та інших машинно-тракторних агрегатів. Усе це збільшує вірогідність травматизму, особливо при недотриманні правил техніки безпеки та охорони праці, неналежної організації роботи.

Згідно з Законом України «Про охорону праці», роботодавець зобов’язаний створити на робочих місцях у кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до вимог нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

Оскільки якість виконання роботи і безпека праці залежить від навиків та вмінь самих працівників, то роботодавець має забезпечити для них проходження навчань, інструктажів та перевірки знань з питань охорони праці.

Посадові особи й інші працівники, зайняті на роботах, внесених до переліку робіт з підвищеною небезпекою, повинні пройти спеціальне навчання та перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.

Не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.

Також необхідно забезпечити і організувати на підприємствах проведення попереднього та періодичного медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці. На таких роботах, а також роботах, пов'язаних із забрудненням або несприятливими метеорологічними умовами, працівникам видаються безоплатно за встановленими нормами спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту, а також мийні та знешкоджувальні засоби.

Наказом Міністерства соціальної політики України від 29.11.2018 №1804 затверджено Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров’я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці (набрав чинності 15.01.2019 року).

Також Мінсоцполітики наказом від 29.08.2018 №1240 (зареєстрований у Мін'юсті 21.09.2018 за №1090/32542) затвердило Правила охорони праці у сільськогосподарському виробництві (далі – Правила). Правила поширюються на всіх юридичних та фізичних осіб, які провадять діяльність у сільському господарстві й відповідно до законодавства використовують найману працю та працівників, що працюють у сільськогосподарському виробництві. Вимоги Правил є обов'язковими для виконання роботодавцями та працівниками під час виробництва сільськогосподарської продукції.

Під час безпосереднього проведення весняно-польових робіт на підприємствах сфери агропромислового комплексу має належним чином експлуатуватися техніка, а саме:

- експлуатація сільськогосподарських машин має здійснюватися з урахуванням вимог експлуатаційної документації;

- вузли та елементи сільськогосподарських машин, що рухаються, обертаються і можуть становити небезпеку, мають бути огороджені захисними кожухами, які забезпечують безпеку працівників;

- не дозволяється експлуатація несправних машини та обладнання;

- не дозволяється експлуатація сільськогосподарських тракторів без електростартерного запуску двигуна та з відсутньою або несправною системою блокування запуску двигуна за ввімкнутої передачі;

- перед виконанням робіт необхідно переконатися, що дроти повітряних ліній електропередач не буде зачіпати техніка;

- під час проїзду сільськогосподарської техніки потрібно дотримуватися безпечної дистанції.

Особливої уваги суб’єкти господарювання мають приділяти роботам, пов’язаним із підготовкою мінеральних добрив до їх внесення у ґрунт.

Роботи, пов’язані з підготовкою мінеральних добрив до внесення у ґрунт, треба здійснювати за допомогою механізмів, оснащених пристроями для зниження пилоутворення. Працівники повинні використовувати відповідний спецодяг, спецвзуття та засоби індивідуального захисту органів дихання й зору.

Не дозволяється готувати розчини пестицидів безпосередньо в полі без засобів механізації.

Працівникам не дозволяється перебувати в зоні можливого руху маркерів або навісних машин під час розвертання машинно-тракторних агрегатів.

Під час руху агрегату не допускається одночасне обслуговування одним працівником двох або більше сівалок.

Завантаження сівалок і садильних машин насінням, садильним матеріалом та добривами має бути механізованим.

Ручне завантаження дозволяється лише за умови зупинення посівного або садильного агрегату та вимкнення двигуна трактора.

Заміну, очищення й регулювання робочих органів навісних машин і знарядь, які підняті, потрібно проводити тільки спеціальними чистками в рукавицях із зупиненим, загальмованим агрегатом та вимкнутим двигуном і вжиттям заходів, що запобігають їх самовільному опусканню.

Працівникам заборонено підніматися на або спускатися з машин під час їх руху.

Не дозволяється сівачам працювати на навісних сівалках.

Транспортування, зберігання та застосування пестицидів потрібно здійснювати з дотриманням вимог Закону України «Про пестициди і агрохімікати» та інших нормативно-правових актів у частині безпечного здійснення робіт із транспортування, зберігання та застосування пестицидів.

 

Представники управління взяли участь в засіданні колегії департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації

 

Сьогодні, 21 березня, представники управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області заступник начальника управління – начальник відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Ірина Крещенська і начальник відділу медичних та соціальних послуг Віталій Нємцев взяли участь у засіданні колегії департаменту охорони здоров’я Київської облдержадміністрації під керівництвом голови облдержадміністрації Олександра Терещука.

Участь у заході також взяли заступник голови Київської облдержадміністрації Алла Арешкович, в.о. директора департаменту охорони здоров’я Олександр Світлий, депутат Київської обласної ради, голова комісії з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, соціального захисту населення та пенсіонерів Наталія Бігарі, проректор з науково-педагогічної роботи Національної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика Олександр Толстанов, керівники структурних підрозділів департаменту охорони здоров’я та керівники закладів охорони здоров’я Київщини.

На колегії до присутніх була доведена інформація про основні показники здоров’я населення та використання ресурсів охорони здоров’я в Київській області, стан реформування системи медичного забезпечення, питання у сфері вакцинації дитячого контингенту, проблеми підвищення кваліфікації лікарського персоналу та технічного забезпечення закладів охорони здоров’я. Крім того, визначені шляхи удосконалення роботи щодо оптимального використання людських та матеріальних ресурсів для підвищення рівня надання усіх видів медичної допомоги жителям області.

 

Фондом відновлено планові перевірки страхувальників

 

Фондом соціального страхування України з березня 2019 року відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Водночас, система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення.

На цьому під час селекторної наради з фахівцями управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві наголосила начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.

Від обласного управління участь у селекторній нараді взяли заступник начальника управління – начальник юридичного відділу Петро Рева, начальник відділу фінансового контролю та аудиту Наталія Лаптінова та працівники відділу.

«Планові перевірки проводяться фахівцями Фонду виключно за умови наявності вагомих приводів, які чітко визначені напрацьованими ризикоорієнтованими критеріями. Тобто перевірки здійснюються лише тоді, коли страхувальник дає для цього об’єктивні підстави. Це дозволяє як не допустити тиск на законослухняних роботодавців, так і забезпечити захист Фонду від неправомірних видатків. Наприклад, підставою для перевірки може бути суттєве зростання кількості днів тимчасової непрацездатності на підприємстві, відсутність повідомлення про виплату коштів застрахованим особам упродовж трьох місяців з дня проведення фінансування Фондом за умови, що страхувальник не зміг пояснити цю затримку, системні порушення тощо», – говорить Н.Зеленська.

Квартальні плани-графіки проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.

З метою підвищення ефективності системи соціального страхування, зменшення навантаження на страхувальників та забезпечення прозорості аудиту, з 2019 року скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП. Натомість, з 01.10.2018 було розширено форму заяви-розрахунку та почала працювати система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам – повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою роботодавці подають упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

Крім того, з жовтня 2018 року Фондом було впроваджено систему попереднього контролю правильності нарахування виплат, яка дозволила мінімізувати можливі помилки при визначенні страхувальниками розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надають рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволяє уникнути частини штрафів, які раніше могли накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Нагадаємо, під час всеукраїнської наради в.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни та щомісяця виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат.

Відбулася всеукраїнська нарада керівного складу виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів

Як повідомила прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у Києві понад 300 керівників обласних управлінь виконавчої дирекції Фонду та районних і міських відділень взяли участь у всеукраїнській нараді з актуальних питань функціонування системи Фонду соціального страхування України. Захід пройшов під головуванням в.о. директора виконавчої дирекції Фонду Сергія Нестерова, за участю голови правління Фонду Володимира Саєнка, члена правління від сторони роботодавців Костянтина Марчука, начальника Управління нагляду за діяльністю Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування Мінсоцполітики Максима Зацерковного, заступників директора та керівників структурних підрозділів виконавчої дирекції Фонду.

У своєму виступі голова правління ФССУ Володимир Саєнко наголосив, що це перша зустріч керівного складу органів Фонду такого масштабу та зазначив, що захід є площадкою для нового рівня комунікації, який дозволить більш ефективно впроваджувати успішний досвід колег та спільно напрацювати системні зрушення в роботі Фонду.

В.о. директора виконавчої дирекції ФССУ Сергій Нестеров зазначив, що Фонд соціального страхування України є однією з найбільш важливих соціальних інституцій країни: «Щомісяця Фонд виплачує українцям 2 млрд гривень страхових виплат. Це допомога по тимчасовій втраті працездатності, допомога по вагітності та пологах, виплати потерпілим на виробництві та інші допомоги, які Фонд гарантує усім працюючим у разі настання страхового випадку».

У 2018 році Фонд провів три етапи перерахунків щомісячних страхових виплат потерпілим. За підсумками першого етапу осучаснення з 01.01.2018 сума виплат збільшилась для майже 170 тисяч осіб, а з 01.03.2018 розмір страхових виплат було збільшено на 20% для всіх потерпілих на виробництві. Під час третього етапу перерахунків виплати було підвищено для 4,2 тис. потерпілих з низьким розміром заробітної плати перед настанням страхового випадку, середній розмір щомісячних виплат у них збільшився на 49,5%. Цього року відповідно до рішення Кабінету Міністрів України коефіцієнт перерахунку виплат становить 1,05.

За словами С.Нестерова, з початку роботи Фонду соціального страхування України вдалося впровадити принципові кроки по реформуванню роботи організації, втілити нові підходи до взаємодії зі страхувальниками та суттєво спростити механізм надання страхових виплат, забезпечити повне охоплення медичними і соціальними послугами.

Зокрема, була реалізована можливість подачі роботодавцями заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітів у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП, затверджено нову форму звіту по заборгованості страхувальників, прийнято основний об’єм нормативно-правових актів Фонду тощо.

Водночас, як зазначив Сергій Нестеров, існує нагальна потреба в покращенні взаємодії між органами Фонду, напрацюванні ефективних методів комунікації. Необхідно спрямувати всі зусилля на ефективне, цільове використання коштів Фонду, посилення контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності та правомірністю надання матеріального забезпечення застрахованим особам.

Заступник директора ВД ФССУ Олена Денисова повідомила про фінансовий стан Фонду та напрями подальшого розвитку, акцентувала увагу присутніх на потребі у налагодженні співпраці із органами казначейської служби з метою пришвидшення фінансування матеріального забезпечення застрахованим особам. Наголосила на оптимізації адміністративно-господарських витрат, скорочення видатків на оренду приміщень та перерахування страхових виплат, проведення видатків в рамках затверджених кошторисів та недопущення залишків невикористаних коштів.

Про організацію та проведення документальних перевірок щодо правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду, застосування фінансових санкцій за результатами їх проведення та контроль за стягненням заборгованості розповіла начальник управління по роботі зі страхувальниками ВД Фонду Наталія Зеленська.

Світлана Зарубіна, начальник управління страхових виплат та матеріального забезпечення ВД ФССУ, зазначила, що страхові виплати потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, а також надання матеріального забезпечення застрахованим особам складають понад 90% усіх видатків Фонду та постійно зростають.

Про забезпечення потерпілих на виробництві медичними та соціальними послугами, а також фінансування медичної реабілітації працюючих розповіла начальник управління медичних та соціальних послуг ВД ФССУ Олена Пухка. Зокрема, Фондом було проведено реформу надання соціальних послуг, відповідно до якої на адресність переведено забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих та реабілітаційним лікуванням застрахованих осіб. Зокрема, особам надано право самостійного вибору санаторно-курортного закладу для проходження лікування. Також у грудні 2018 року було внесено зміни, спрямовані на посилення контролю за обсягами і вартістю наданих послуг. Зокрема, на офіційному веб-сайті Фонду розміщено інформаційний перелік санаторно-курортних закладів у розрізі регіонів, місцерозташування та профілів санаторно-курортного лікування, за якими надаються санаторно-курортні послуги потерпілим.

За підсумками 2018 року санаторно-курортним лікуванням забезпечено майже 11 тис. осіб з інвалідністю внаслідок трудової діяльності та їх супроводжуючих осіб, реабілітаційне лікування профінансовано для понад 33 тис. застрахованих осіб.

Заступник начальника управління – начальник відділу управління профілактики страхових випадків ВД ФССУ Марина Біляєва акцентувала увагу на важливості підвищення ефективності роботи щодо контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності застрахованим особам. Загальна кількість оплачених днів по тимчасовій непрацездатності у 2018 році зросла на 5,7%, та тенденція до росту кількості виданих листків непрацездатності зберіглась і за підсумками січня 2019 року.

«Листок непрацездатності фактично є чеком на отримання коштів від Фонду соціального страхування України. Тому так важливо не допускати зловживань і проводити роботу з упередження неправомірного використання коштів Фонду. Проводити не лише перевірки, але й роз’яснювальну роботу, тісно співпрацювати із закладами охорони здоров’я, МСЕК. Наприклад, упродовж 2018 року за результатами перевірок страхувальників встановлено, що 8 614 листків непрацездатності було видано з порушенням Інструкції про порядок заповнення. Також під час проведення перевірок закладів охорони здоров’я фахівцями Фонду виявлено, що 6 395 листків непрацездатності видано з порушеннями», – зазначила М.Біляєва.

Начальники управлінь виконавчої дирекції Фонду у Київській та Харківській областях Георгій Галиць та Олександр Буланий поділилися досвідом і механізмами щодо контролю за обґрунтованістю видачі (продовження) листків непрацездатності застрахованим особам, співпраці з медичними закладами, а також надали пропозиції щодо внесення змін до законодавчої та нормативно-правової бази Фонду.

Про досвід організації роботи з надання матеріального забезпечення, страхових виплат і медико-соціальних послуг розповіли керівники відділень управлінь виконавчої дирекції Фонду в областях.

 

На Київщині на медичну та соціальну допомогу потерпілим на виробництві виплачено 1388,4 тис. гривень

 

З початку року 160 потерпілих на виробництві отримали медичні та соціальні послуги на загальну суму 1388,4 тис. гривень. Про це поінформував начальник відділу медичних та соціальних послуг управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Віталій Нємцев.

За його словами, відповідно до договорів, укладених відділеннями із закладами охорони здоров’я, у січні-лютому поточного року проліковано 39 потерпілих на загальну суму 297,4 тис. грн. Середня вартість лікування на одного потерпілого становить понад 7,5 тис. гривень. Розпочата робота щодо укладання тристоронніх договорів з санаторно-курортними закладами та потерпілими. Направлено 97 запитів до санаторно-курортних закладів. 11 потерпілих забезпечені протезно-ортопедичними виробами на суму 253,1 тис. гривень.

За два місяці поточного року 34 потерпілих забезпечені лікарськими засобами та виробами медичного призначення на суму 148,1 тис. грн. Середня вартість лікування на одну особу складає 4355 гривень. «Крім того, 88 потерпілих отримали виплати на спеціальний медичний, постійний сторонній догляд та на побутове обслуговування на загальну суму 635,5 тис. гривень», - підсумував Віталій Нємцев.

 

Понад 4,5 тис. потерпілих у Київській області отримують страхові виплати

Відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області щомісячно здійснюють страхові виплати 4508 потерпілим (членам їх сімей), з них: інвалідам I групи – 98 особам, II групи – 469 особам, III групи – 1949 особам, а також 1674 потерпілим, які мають відсоток втрати працездатності без групи інвалідності та 318 особам, які мають право на щомісячні страхові виплати в разі втрати годувальника. Про це інформує заступник начальника управління – начальник відділу страхових виплат та матеріального забезпечення Ірина Крещенська.

За її словами, з початку року потерпілим (членам їх сімей) виплачено 20,21 млн. гривень. Основна частина припадає на щомісячні страхові виплати потерпілим (членам їх сімей) – 19,3 млн. грн. та одноразову допомогу – 486 тис. гривень.

Сума витрат на щомісячні страхові виплати потерпілим склала 17957,1 тис. грн. Середній розмір щомісячної виплати, яка виплачувалась 4190 потерпілим, склав 2142,86 грн. Сума витрат на щомісячні страхові виплати особам, що мають на це право в разі втрати годувальника ,склала 1383,9 тис. грн, її середній розмір склав 2175,87 грн. Одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності виплачена п’ятьом потерпілим на суму понад 50,5 тис. грн., в середньому на одного потерпілого ця виплата становила 10,11 тис. гривень. Сума одноразової допомоги утриманцям в разі смерті потерпілого склала 99,24 тис. грн. Ця допомога надавалась 7 утриманцям, середній розмір виплати на одного утриманця склав 14,18 тис. грн.

Одноразова допомога в разі смерті потерпілого на сім'ю була виплачена 6 сім'ям і склала 336,20 тис. грн., в середньому на одну сім`ю ця допомога становила 56,03 тис. грн. Відшкодовано вартість поховання двох потерпілих на виробництві. Допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності виплачена 60 потерпілим на суму 382,95 тис. грн.

Крім того, продовжено раніше призначені страхові виплати 1310 тимчасово переселеним потерпілим на виробництві (членам їх сімей), з них з Донецької області – 717 особам та з Луганської області - 593 особам.

 

З початку року зареєстровано 32 нещасні випадки, які визнано пов’язаними з виробництвом (страхові)

 

Як інформує начальник відділу з профілактики страхових випадків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Олексій Савченко, до управління надійшло 42 повідомлення про нещасні випадки на виробництві, в тому числі 11 смертельних (включно випадки смерті працівника на підприємстві). Зареєстровано з початку року 32 нещасні випадки, які визнано пов’язаними з виробництвом (страхові).

За його словами, в страхових нещасних випадках постраждало 37 працівників, з яких 7 – із смертельним наслідком, що сталися у Вишгородському, Броварському, Києво-Святошинському, Ставищенському районах та у м. Біла Церква.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року стан загального  страхового травматизму зріс на 23%, зі смертельним наслідком – на 75%.

Основна частина страхових нещасних випадків, акти за формою Н-1 по яким зареєстровані протягом січня-лютого цього року, сталися у попередньому році – 26 із 37, що становить 70%.

В окремих районах області спостерігається збільшення кількості постраждалих осіб в страхових випадках, зокрема у Вишгородському, Білоцерківському, Яготинському та м. Славутич. Зменшення кількості постраждалих осіб має місце у м. Біла Церква.

Найбільше постраждалих осіб зареєстровано у страхувальників Вишгородського та Києво-Святошинського, Броварського, Білоцерківського, Бориспільського та Васильківського відділень. Разом по цим відділенням кількість травмованих складає 68% від загальної кількості за актами Н-1, зареєстрованими з початку року.

Найбільше травмувалися робітники таких професій: дорожні робітники, оператор заправних станцій, водій автотранспортних засобів.

Основні причини нещасних випадків: невиконання вимог інструкцій з охорони праці, порушення правил безпеки руху, невиконання посадових обов’язків.

Основні події, які призвели до настання нещасних випадків: падіння потерпілого, в тому числі під час пересування та з висоти, дорожньо-транспортна пригода, дія руxомих і таких, що обертаються, деталей обладнання, машин і механізмів.

Найбільш травмонебезпечні галузі економіки: будівництво, виробництво харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів, сільське, лісове господарство.

З початку року страхові експерти з охорони праці здійснили: планові перевірки 38 підприємств щодо стану профілактичної роботи по створенню здорових та безпечних умов праці, за результатами яких роботодавцям внесено подання про порушення; взяли участь в опрацюванні та впровадженні системи управління охороною праці на 51 підприємстві; на 43 підприємствах  проводили інформаційно-роз’яснювальну роботу; взяли участь у роботі 87 комісій з перевірки знань працівників з охорони праці та комісій з охорони праці підприємств.

З метою зниження кількості страхових випадків, загальної захворюваності працівників на робочих місцях у суб’єктів господарювання та зменшення кількості днів непрацездатності і витрат Фонду на виплати по лікарняних, страхові експерти проводили роботу по складанню реєстру підприємств (страхувальників), у яких технологічний процес, обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров’я працюючих; отримували від страхувальників інформацію про результати атестації робочих місць за умовами праці, надавали допомогу в опрацюванні заходів з поліпшення умов праці і оздоровлення працівників; налагоджували роботу з роботодавцями та закладами охорони здоров’я щодо своєчасного надання ними списків працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам, та заключних актів за результатами медичного огляду.

 


детальніше...

Поточна ситуація на ринку дає можливість не підвищувати ціну на газ – Президент

Опубліковано: 26-3-2019

Президент Петро Порошенко прогнозує можливість не підвищувати ціну на газ, у зв’язку із зміною оптової ціни на газових ринках. «Поточна ситуація на ринку дає можливість стверджувати, зараз з’явилася ця аргументація, що буде можливість в травні ціни на газ не підвищувати», – сказав Петро Порошенко в ефірі телеканалу «Україна».

Глава держави зауважив, що послуговується відповідною інформацією, оприлюдненою НАК «Нафтогаз» і Урядом.

«На сьогоднішній день змінилися оптова ціна на газових ринках. Було відповідне повідомлення і українського Уряду, це зробив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман, і повідомлення НАК «Нафтогаз», що ситуація дозволяє не підвищувати тарифи. І я буду твердо стояти на позиції, що сьогоднішня цінова ситуація, прибутковість НАК «Нафтогаз» і підвищення ефективності – бо ми менше почали споживати газу…», – сказав Петро Порошенко.

Він нагадав, що за умовами контракту від 2009 року, Україна була зобов’язана платити за 42 млрд куб. метрів незалежно від того, чи споживала вона такий об’єм чи ні. Президент зауважив, що у 2017 році Україна спожила газу лише 14 млрд куб. метрів, а у 2018 році – 10,5 млрд куб. метрів.

«Якщо наша програма збільшення енергоефективності, наша програма енергозбереження, наша програма збільшення вітчизняного видобутку буде продовжена – починаючи з 2023 року Україна буде енергетично незалежною. Ми перестанемо купляти імпортний газ», – підкреслив Глава держави.

Петро Порошенко наголосив, що це буде крок до реального ринкового зменшення купівельної ціни на газ. Президент відзначив: «Поточна ситуація на ринку дає можливість не підвищувати ціну (на газ – ред.)».

Водночас Глава держави особливо підкреслив, що не є популістом і відповідає за реальні конкретні справи, а не за пусті обіцянки. «У нас є країн в світі, які знизили ціни на газ в чотири і в шість разів. І на пальне також. Назва цієї країни – Венесуела. Зробив це президент Чавес, зараз продовжив його праву президент Мадуро. Це призвело до тотального зубожіння людей. Людям немає що їсти. Зупинилися всі підприємства. Сьогодні, фактично, це є класичний приклад результату популізмі і пустих обіцянок, які роблять політики», – зазначив він.

Глава держави зауважив, що на сьогоднішній день прозорість газового ринку, яка була запроваджена саме з 2014 року, плюс система субсидій надали можливість, людям, які мають обмежені доходи, сплачувати за спожитий газ. При цьому Президент підкреслив, що з бюджету не повинні дотуватись всі, а допомога має йти контрено тим, хто її потребує. «Це даватиме можливість набагато більше допомогти тим незахищеним верствам населення, які сьогодні цього потребують», – наголосив він.

(Відео можна подивитись натиснувши на картинку)


детальніше...

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ:

Опубліковано: 22-3-2019

ПДВ залишається флагманом у формуванні доходів бюджету, - Олексій Кавилін

 «За два місяці 2019 року до державного бюджету спрямовано 1,2 мільярда гривень податку на додану вартість. Цей показник наразі є рекордним: на 44% або 379 млн. грн. перевищує минулорічну суму надходжень за аналогічний період», - повідомив начальник ГУ ДФС у Київській області Олексій Кавилін. Він підкреслив, що основними чинниками стало зростання обсягів виробництва та реалізації товарів і послуг, збільшення купівельної спроможності населення через зростання доходів громадян, заробітної плати у тому числі.

«ПДВ – це принципово значущий податок у формуванні дохідної частини бюджету, який за результатами 2018 року обіймає долю у 46 % із загальної суми надходжень. У сукупності з 11,3 мільярдів гривень, що надійшли минулого року у якості податкових платежів, 5,2 мільярда гривень належить податку на додану вартість від вироблених на території Київської області товарів та послуг. Тобто, у 2018 році сума середньомісячних перерахувань до бюджету становила 433 мільйони гривень. Якщо говорити про поточний рік, то за два місяці 2019 року ця сума дорівнює вже 600 мільйонам гривень»,- зазначив Олексій Кавилін.

«Хедлайнером зі сплати цього виду податку за підсумками 2018 року є галузь оптової та роздрiбної торгiвлі, а також ремонту автотранспортних засобів як серед юридичних, так і фізичних осіб із сумою сплаченого ПДВ у 1,2 мільярда гривень та 47 мільйонів гривень відповідно. На другому місці серед юридичних осіб – підприємства зі сфери сільського, лісового та рибного господарств, які минулого року сплатили 1,1 млрд. грн. податку на додану вартість. Серед фізичних осіб на другому місці за обсягами сплати ПДВ – галузь транспорту, складського господарства, поштової та кур'єрської діяльності: 24,3 млн. грн. Переробна промисловість замикає трійку лідерів як серед юридичних, так і фізичних осіб:  840 та 22,1 млн. грн. сплати ПДВ відповідно».

Окремо він наголосив, що з-поміж інших чинників зростання надходжень з ПДВ обумовлено також загальною ефективністю роботи служби та значним спрощенням адміністрування  цього виду податку. Так, за результатами двох місяців поточного року майже 100% податкової звітності з ПДВ було подано в електронному вигляді. «Вдосконалення та розширення можливостей електронних сервісів безумовно позитивно впливає на динаміку сплати податків та подання звітності тощо», - наголошує начальник фіскальної служби регіону. «Беззаперечно, важливу роль зіграло запровадження системи моніторингу та критеріїв оцінки ризику податкових накладних, що нарешті дозволило якщо, скажімо, не ліквідувати, то значно мінімізувати тіньовий сектор економіки Київщини. Ця система довела свою ефективність у наповненні бюджету та вагомому зменшенні махінацій та маніпулювань положеннями податкового законодавства».

ГУ ДФС у Київській області

 

Який термін подачі заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування?

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що згідно з п.п.298.2.2 п.298.2 ст.298 ПКУ, платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше  ніж за 10-ть календарних днів до початку нового календарного кварталу подає до контролюючого органу  заяву. Так, заяву про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування  з 01 квітня 2019 року суб’єкт господарювання має подати по 21 березня 2019 року (включно).

Заява подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 №1675 «Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік», у ній, зокрема зазначається  дата відмови від застосування спрощеної системи оподаткування та  причини такої відмови.

Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим Кодексом, у таких випадках:

1) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

2) у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого п.п.291.4.3 п. 291.4 статті 291 Податкового Кодексу, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

3) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

4) у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у пункті 291.6 статті 291 ПКУ, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

5) у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

6) у разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення;

7) у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

8) у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів;

9) у разі здійснення платниками першої або другої групи діяльності, яка не передбачена у п.п. 1 або 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ відповідно, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність.

 ГУ ДФС у Київській області

 

Запрошуємо землекористувачів Київщини на звірку!

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

Відповідно до п.286.5 ст.286 ПКУ, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Запрошуємо громадян, які є землекористувачами на Київщині, звертатись до Центрів обслуговування платників ГУ ДФС у Київській області для проведення звірки даних, на підставі яких фіскальні органи нараховуватимуть податкові зобов’язання з плати за землю.

ГУ ДФС у Київській області

 

 

Якщо ви здавали нерухомість (квартиру) в оренду – задекларуйте отримані доходи

Головне управління ДФС у Київській області звертає увагу, що у разі надання фізичною особою  нерухомого майна в оренду орендарю, який не є суб’єктом господарювання, відповідальним за  нарахування та сплату  податку на доходи фізичних осіб до бюджету є орендодавець.

Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у терміни, встановлені для квартального звітного (податкового) кварталу: протягом 40 календарних днів після  останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Суми отриманого доходу, нарахованого податкового зобов’язання та сплаченого протягом звітного року податку відображаються у  річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається за результатами звітного року (абз.«а» п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ).

У разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об'єктів нерухомості нотаріус зобов'язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку - орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності(абз.«б» п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ).

Отже,якщо у 2018 році  ви здавали нерухомість (квартиру) в оренду фізичним особам, які не є суб’єктами господарювання (ФОПами),  вам слід задекларувати отримані доходи, подавши податкову декларацію про майновий стан і доходи до 01 травня 2019 року до органу фіскальної служби за місцем реєстрації.

ГУ ДФС у Київській області

 

Реєстр платників ПДВ в Електронному кабінеті

Нещодавно ДФС доопрацьовано меню Реєстри Електронного кабінету в частині вивантаження даних Реєстру платників податку на додану вартість в повному обсязі.

Скористатися он-лайн сервісом користувачі можуть в режимі Дані реєстру платників ПДВ меню Реєстри відкритої частини Електронного кабінету.

Користувачі відкритої частини Електронного кабінету, крім доступу до даних Реєстру платників ПДВ, мають можливість отримати повний перелік платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ шляхом їх вивантаження.

Також розроблено програмний інтерфейс (АРІ) для автоматизованого вивантаження  повного переліку платників ПДВ, доступний за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/ws/api/public/registers/export/pdv

Електронний файл повного переліку платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ містить назви полів відповідно до наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному держаному веб-порталі відкритих даних та містить:

-  найменування або прізвище, ім’я та по батькові; 

-  індивідуальний податковий номер платника ПДВ (ІПН);

-  дату реєстрації платником ПДВ;

- дату реєстрації суб’єктом спеціального режиму оподаткування;  дату анулювання реєстрації;

-  причину анулювання реєстрації;

-  підставу анулювання реєстрації; перелік кодів видів діяльності сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування;

 дату виключення з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування; дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах.

ГУ ДФС у Київській області

 

"Зобов'язання зі сплати єдиного внеску є пріоритетними", - Ольга Шапошникова

За повідомленням заступника начальника ГУ ДФС у Київській області Ольги Шапошникової, у лютому-березні (станом на 15.03.2019) загальна сума боргу зі сплати єдиного внеску у Київській області зменшилася на 18 мільйонів гривень. Втім, незважаючи на позитивну тенденцію до поступового скорочення недоїмки, станом на 15 березня 2019 року платники Київщини боргують державі 514 мільйонів гривень. Більша частина боргу – 70% – за фізичними особами, решта – юридичні особи відповідно.

За наданою інформацією, найбільші суми боргу з єдиного внеску зосереджені у Києво-Святошинському районі (64,7 млн. грн.), м. Бровари (60,6  млн. грн.) та м. Біла Церква (58,7 млн. грн.).

Станом на 1 березня 2019 року структура заборгованості з єдиного внеску виглядає наступним чином:

- 41,6 млн. грн. або 8% – заборгованість платників, які перебувають у стані  банкрутства;

- 5,5 млн. грн. або 1% –  перебуває в  адміністративному та судовому оскарженні;

- 268,6 млн. грн. або 51% – перебуває на узгодженні у платників;

- 209,6 млн. грн. або 40% –  передано на стягнення до органів ДВС;

«Стабільність фінансового наповнення соціальних фондів напряму залежить від своєчасності та повноти сплати єдиного внеску. Фінансування державних програм соціально-економічного розвитку, видатки бюджету на потреби суспільства – пенсії, оплата лікарняних, отримання допомоги  у зв’язку з тимчасовою втратою роботи тощо – на 70% фінансуються за рахунок таких надходжень. Тому зобов'язання зі сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім виплати заробітної плати», підкреслила заступник начальника фіскальної служби області.

У результаті проведених спільних нарад з органами ДФС, Пенсійним фондом, а також зустрічей з підприємцями-боржниками до Держказначейства за 2 місяці 2019 року надійшло майже 22 мільйони гривень із загальної суми боргу: після виставлення вимог органами ДФС – 18,8 млн. грн. (або 86%), решта – за результатами роботи органів ДВС – 3,1 млн. грн. (або  14%).

Законом України  від 08.07.2010 №2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» встановлено, що ЄВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань із виплати заробітної плати (доходу).

ГУ ДФС у Київській області


детальніше...

Президент на Хмельниччині передав ЗСУ безпілотники Bayraktar TB2 та ще понад 420 одиниць озброєння та військової техніки

Опубліковано: 21-3-2019

Президент Петро Порошенко у Старокостянтинові на Хмельниччині передав українським військовим понад 420 одиниць озброєння та військової техніки, в тому числі вперше безпілотні комплекси оперативно-тактичного рівня Bayraktar TB2.

Глава держави нагадав, що на початок проведення антитерористичної операції Збройні Сили України в основному були укомплектовані озброєнням та військовою технікою радянського зразка, які за своїм станом були технічно та морально застарілі. «Незважаючи на існуючі на той час розробки, через не фінансування, розкрадання, через передачу ділками-комерсантами військових об’єктів, боєздатність армії була послаблена, а нова техніка не закуповувалась. У минулі роки бюджет оборонного відомства називали «бюджетом проїдання», тому що виділеного ресурсу ледве вистачало на виплату грошового забезпечення нашим військовослужбовцям», – зауважив Президент.

За його словами, на початку президентської каденції він як Верховний Головнокомандувач починав з того, що шукав для армії не лише шоломи та бронежилети, яких взагалі не було на озброєні армії, але і штани, шкарпетки, білизну і теплий одяг.

«Тепер ситуація кардинально інша. Тепер наш пріоритет – ракетна програма, створення високоточних ракет збільшеного радіусу дії. Вже говорив днями, що руйнація Росією Договору про ракети середньої та меншої дальності знімає і для нас низку обмежень. Тепер ми зможемо випускати такі ракети, що різко підвищать ту ціну, яку заплатить агресор за свою авантюру у випадку подальшої ескалації агресії. Тепер територія агресора теж стане вразливою», – наголосив Петро Порошенко.

«В період з 2014 року до військ поставлено понад 23 тис. зразків озброєння та військової техніки», – повідомив Президент. Серед них: модернізовані літаки та вертольоти, малі броньовані артилерійські катери, бронетанкове озброєння та техніка, артилерійські системи, протитанкове озброєння, броньовані автомобілі, радіолокаційні станції, захищені засоби зв’язку, засоби радіоелектронної боротьби, безпілотні авіаційні комплекси, засоби боротьби із безпілотними авіаційними комплексами, тепловізійні та нічні прилади, снайперські та антиснайперські системи тощо.

«Зараз пріоритетними напрямками забезпечення Збройних Сил України є завершення розробки нових та модернізованих зразків озброєння та їх серійне виробництво, зокрема ракетних комплексів «Вільха-М» та «Нептун»; 155-ти міліметрових артсистем «Богдана», розробленої повністю за стандартами НАТО; реактивної системи залпового вогню «Верба-1»; безпілотного розвідувально-ударного комплексу «Сокіл», – повідомив Президент.

Глава держави підкреслив, що системні заходи реформування ЗСУ, сектору безпеки, поступове наближення сил оборони до стандартів армій країн НАТО, планове надходження нових і модернізованих зразків озброєння та військової техніки значно розширили бойові спроможності Збройних Сил України.

«Сьогодні в Україні є армія, яка здатна захистити нашу державу, яка є гарантом і основою суверенітету територіальної цілісності і незалежності нашої держави», – наголосив Президент.

Президент передав до ЗСУ винищувач МіГ-29МУ1, багатоцільові вертольоти Мі-8МТ, літак Ан-26Ш, танки Т-64БВ, броньовані розвідувально-дозорні машини БРДМ-2Л1, бронетранспортери БТР-3ДА та бронетранспортери, радіолокаційні станції, зенітно-ракетні комплекси «Оса», самохідні артилерійські установки 2С1 «Гвоздика» та ремонтні майстерні для бронетехніки.

Також було вперше передано Bayraktar TB2 – ударний безпілотник оперативно-тактичного рівня, здатний знаходитися у повітрі 24 години, з радіусом дії у 150 км, який має на озброєнні сучасні високоточні ракети для знищення бронетехніки, інженерних та фортифікаційних споруд, а також морських цілей.

Глава держави також був присутній при перших випробуваннях БПЛА Bayraktar TB2. Він зауважив, що випробування пройшли успішно: «Я вітаю з цим Збройні Сили України, я вітаю з цим наших партнерів, я вітаю з цим український народ. У нас сьогодні з’явилося нове озброєння». Президент додав, що відтепер українські військові мають нові  можливості і це є внесок у посилення обороноздатності держави.

(Відео можна подивитись натиснувши на картинку)


детальніше...

У 5 разів зріс попит сімей на «теплі кредити» в Укргазбанку за другий тиждень роботи програми

Опубліковано: 21-3-2019

Із стартом «теплих кредитів» у ц. р. українські родини поспішили взяти участь у програмі та розпочати утеплення будинків.

Так, впродовж 2-го тижня роботи програми ще понад 1000 родин залучили 40 млн грн «теплих кредитів» в Укргазбанку. Це у 5 разів більше, ніж у попередній тиждень.

Зокрема:

-  майже 39 млн грн – на утеплення приватних будинків;

-  500 тис. грн – на твердопаливні котли.

Нагадуємо, що учасники програми отримують із держбюджету відшкодування за «теплим кредитом»:

- 20% - на твердопаливні котли (35% - для субсидіантів);

- 35% - на утеплення приватних будинків;

- 40% -70% - для ОСББ.

Очікуємо найближчим часом на активну участь усіх 4 банків у програмі «теплих кредитів».

Консультації щодо участі у програмі «теплих кредитів» надають експерти Call-центру при Держенергоефективності за контактами:

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю Держенергоефективності


детальніше...

Держенергоефективності презентувало переваги енергосервісу для термомодернізації об’єктів Держпродспоживслужби

Опубліковано: 21-3-2019

Держенергоефективності продовжує цикл інформаційно-роз’яснювальних семінарів, присвячених особливостям впровадження ЕСКО-механізму на об’єктах міністерств і відомств.

Так, переваги ЕСКО-механізму розкрили представники Держенергоефективності на семінарі, організованому спільно з Регіональним представництвом Фонду ім. Ф. Еберта в Україні для фахівців Держпродспоживслужби та її територіальних підрозділів.

Держпродспоживслужба – одне із перших відомств, що уклало Меморандум про співпрацю із Держенергоефективності у сфері енергосервісу.

У рамках партнерства вже визначаються об’єкти Держпродспоживслужби, які можуть зацікавити ЕСКО-інвесторів (http://saee.gov.ua/uk/content/energoservis_1). Це будівлі територіальних підрозділів, ветеринарні лікарні, лабораторії тощо.

Вітаючи учасників спеціалізованого семінару, Голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа наголосив на важливості використання ЕСКО-механізму, що дає широкі можливості впроваджувати енергоефективні заходи без значних бюджетних витрат і в перспективі заощаджувати на комунальних платежах.

У свою чергу, Юлія Блєсіус, директор Регіонального представництва Фонду ім. Ф. Еберта в Україні, також відзначила успіхи України у сфері енергосервісу і запевнила у готовності продовжувати співпрацю з Держенергоефективності щодо стимулювання розвитку цього напряму.

«Сьогодні ЕСКО-механізм стає все більш затребуваним. Чимало замовників переконалися в його ефективності. На сьогодні укладено 288 ЕСКО-договорів на суму контрактів більше 300 млн гривень. Зокрема, лише у 1-му кварталі ц.р. підписано 58 контрактів вартістю майже 80 млн гривень», - зауважив І. Горових заступник директора Департаменту стратегічного розвитку Держенергоефективності, та окреслив плани удосконалення законодавчої бази для збалансування інтересів замовників та інвесторів.

Детальну процедуру замовлення енергосервісу та укладання договорів із інвесторами представив О. Корчміт, радник Голови Держенергоефективності. За його словами, на сьогодні на ринку вже працює близько 25 компаній. Термін дії більшості договорів складає близько 5-7 років.

«Найважливіше те, що саме у рамках енергосервісу переможець тендеру обирається не за найменшою ціною договору, а за показником ефективності договору. Більше того, саме інвестор зацікавлений у досягненні економії енергоспоживання. У результаті після завершення проекту замовник отримує модернізовану будівлю, нове обладнання та економію на комунальних рахунках», - підкреслив О. Корчміт.

У свою чергу, ЕСКО-інвестори підтвердили, що економія енергоресурсів за різними проектами становить в середньому від 20% до 70%.

Також представники компаній повідомили про зацікавленість щодо подальшої реалізації нових проектів у цьому році.

Довідково:

Рекомендації у сфері енергосервісу надають експерти Всеукраїнського консультаційного центру за тел.: 063-419-39-37, 068-732-44-81.

Детальна інформація щодо енергосервісу на сайті Держенергоефективності: http://saee.gov.ua/uk/content/energoservis_1.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю Держенергоефективності


детальніше...

Для учнів Малої академії наук України представили переваги генерації «зеленої» електроенергії із вітчизняної біомаси

Опубліковано: 21-3-2019

У м. Корюківка на Чернігівщині Голова Держенергоефективності Сергій Савчук разом із керівництвом компанії «Кліар Енерджі», журналістами та учнями Малої академії наук України здійснили візит на успішно діючу ТЕС на біомасі з електричною потужністю 3,5 МВт.

Станція виробляє «чисту» електроенергію, якої достатньо для забезпечення річних потреб в електриці близько 3 тис. домогосподарств.

При цьому, ефективно використовується вітчизняна місцева сировина, а саме – відходи деревообробної промисловості.

Встановлення ТЕС також дозволило створити нові робочі місця та забезпечити надходження у місцевий бюджет близько 12 млн грн податків у рік.

Крім цього, варто зауважити, що подібні проекти можуть брати участь у балансуванні ринку електроенергії, який сьогодні досить швидко наповнюється СЕС і ВЕС.

Загальний обсяг інвестицій у ТЕС, встановлену компанією «Кліар Енерджі» (https://clearenergy.ua), склав близько 8 млн євро. З них частина –  це капіталовкладення європейських партнерів.

Як відомо, активізувати інвесторів у цій сфері вдалося завдяки ефективним законодавчим стимулам, що розроблено спільно з Держенергоефективності та прийнято Парламентом. Зокрема, мова йде про:

  • прив’язаний до курсу євро «зелений» тариф;
  • підвищений «зелений» тариф на електроенергію із біогазу та біомаси до 12,4 євроцентів/кВт*год;
  • можливість укладання довгострокових договорів на закупівлю/продаж «чистої» електроенергії.

Також С. Савчук нагадав про необхідність широкого впровадження біоенергетичних  проектів, адже для цього є значний ресурсний потенціал (агровідходи, енергокультури, сміття).

Особливу увагу учнівської молоді С.Савчук звернув на перспективи роботи саме у сфері «чистої» енергетики.

«Так, провідні країни світу (Китай, США, Німеччина та інші) інвестують мільярди доларів в «зелені» проекти. Ринок наповнюється інноваціями. Водночас зростає попит на висококваліфікованих фахівців у цій сфері», - повідомив Голова.

«Тому закликаю молодь досліджувати можливості «зеленої» енергетики. Це перспективна галузь, де можна використати свої знання та ідеї для розробки інноваційних рішень та технологій для енергонезалежності країни», - наголосив С.Савчук.

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю

 


детальніше...

На порядку денному – знов Україна

Опубліковано: 21-3-2019

Президент Петро Порошенко наголошує, що сьогоднішній Саміт Україна – Європейський Союз є надзвичайно важливим та унікальним. Україну та її євроінтеграційні прагнення підтримують в ЄС, підкреслив Глава держави. «Ніколи раніше Україна не зустрічалася одночасно на одній зустрічі з Президентом Європейської Ради, Президентом Єврокомісії, Президентом Європейського Парламенту, з Віце-президентом, членами Єврокомісії», – сказав Глава держави під час спілкування із журналістами у Брюсселі.

«Саміт унікальний по часу, оскільки він відбувається за десять днів до виборів. І це є абсолютно чіткий формат підтримки – не просто підтримки Порошенка, а підтримки України і наших євроінтеграційних прагнень», – наголосив Президент.

«Бо Україна зараз потребує цієї підтримки. Україна потребує підтримки, оскільки зараз є визначальний для майбутнього України час: або Україна продовжить розвиток своїм українським шляхом, продовжить інтеграцію до ЄС та НАТО, ставитиме питання відповідності критеріям майбутнього членства, або, не виключено, можливий розворот. І сьогодні ми маємо зробити все для того, щоб цього, безумовно, не допустити», – також підкреслив Петро Порошенко.

За словами Глави держави, учасники цієї зустрічі мають дуже насичений порядок денний, до обговорення заплановані «конкретні практичні питання, які зараз збираються реалізовувати».

Президент подякував Єврокомісії за прийнятий вчора додаток 27 до Угоди про асоціацію, який дозволяє синхронізувати енергетичні ринки. «Це пряма наша відповідь Російській Федерації чому Єврокомісія, Європейський Союз має брати активну участь при переговорах в енергетичних питаннях, в тому числі і по питаннях «Північного потоку – 2», – наголосив Петро Порошенко.

Крім того, підкреслив Глава держави, це рішення вже і є секторальною інтеграцією в енергетичний сектор, куди так прагне Україна і який починається з різних проектів: починаючи від недопущення «Північного потоку – 2» і закінчуючи будівництвом Енергомосту, спорудження якого обговорювалося під час наради у Хмельницькому за участі Президента.

Петро Порошенко також повідомив, що Єврокомісія підтримала його пропозицію щодо цифрового ринку. «Для звичайних українців це має дуже прості позиції, про які я говорив – відсутність плати за роумінг під час подорожей. Це так званий цифровий безвіз. І я думаю, що ця позиція є також надзвичайно актуальною», – зазначив він.

Глава держави висловив сподівання, що сьогодні буде досягнуто домовленості про дату наступного саміту Україна-ЄС. «Ми сподіваємося, що він буде на початку літа і після завершення переговорів дату саміту ви зможете почути», – сказав він.

Петро Порошенко також заявив, що Україна розширила санкції проти країни-агресора Росії щодо осіб причетних до акту агресії проти українських військових у Керченській протоці.

«Ви бачили, що сьогодні мною був оприлюднений Указ про значне розширення пакету санкцій проти російських фізичних та юридичних осіб. В тому числі, був доданий «азово-чорноморський пакет» санкцій. Бо усі, хто був долучений до акту агресії проти України в Керченській протоці і Азово-Чорноморському басейні були включені і до пакету санкцій, який був синхронізований з пакетом санкцій з боку ЄС та США», – наголосив Петро Порошенко під час спілкування з представниками ЗМІ у Брюсселі.

Президент також повідомив, що на міні-саміті Україна – ЄС буде обговорюватися і червневий пакет санкцій проти Росії.

(Відео можна подивитись натиснувши на картинку)

 


детальніше...