Прес-реліз Білоцерківського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області

Опубліковано: 21-10-2019

Видатки на допомоги по вагітності та пологах зросли на 345 млн грн

Фонд соціального страхування України прийняв на фінансування заяви-розрахунки для виплати допомог по вагітності та пологах на суму 3,4 млрд гривень упродовж трьох кварталів 2019 року. Це на 345,3 млн гривень, або 11,3% більше, ніж за той же період минулого року. Про це повідомляє прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Загалом за оперативними даними заяви-розрахунки були подані страхувальниками для виплати допомог по вагітності та пологах для 116,6 тисяч жінок.

Середньоденний розмір допомоги по вагітності та пологах за підсумками перших 9 місяців цього року зріс на 23,5%.

Нагадаємо, Фонд фінансує зазначену допомогу для всіх працюючих жінок за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах. У загальних випадках тривалість такої відпустки складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).

Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді.

Крім того, жінкам, віднесеним до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, листок непрацездатності видається з 27 тижнів вагітності терміном 180 календарних днів.

 

 

З початку року відділень та управління виконавчої дирекції Фонду у Київській області звернулося понад 2,8 тис. осіб

З початку цього року до районних (міських) відділень та управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Київській області усно та письмово звернулося 2850 осіб. Із загальної кількості зареєстровано 462 письмових звернення та 2388 - під час особистого прийому.

Більшість звернень стосувалася питань виплати по листах непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання - 1175 звернень, тобто 41,2% від загальної кількості. На другому місці інші питання з якими зверталися громадяни – 546 звернень або 19,2%. На третьому місці – призначення і перерахунок страхових виплат - 216 звернень або 7,6% від загальної кількості.

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 916 (32,1%), роз’яснено – 1931 (67,9%). Рішення про відхилення в задоволенні вимог, викладених у зверненні, доводиться до відома громадян в письмовій формі з посиланням на закон і викладенням мотивів відмови.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість звернень зросла майже в 1,5 рази або на 875 звернень. Найбільше громадяни зверталися з питань виплати по листах непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання.

З метою оперативного задоволення законних вимог заявників, адресного вирішення порушених питань громадян у робочих органах виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Київській області проводяться особисті прийоми потерпілих та страхувальників керівництвом управління та відділень, начальниками структурних підрозділів. Практика проведення особистих прийомів керівництвом управління та відділень допомагає більш детально дізнатися про проблемні питання, які хвилюють населення, сприяє прийняттю оперативних рішень в інтересах людей та доводить ефективність даного методу розгляду звернень громадян.

Питання роботи зі зверненнями громадян є пріоритетними і постійно аналізуються. Начальник управління особисто контролю хід та терміни розгляду заяв, пропозицій, скарг громадян та надання повних обґрунтованих відповідей, у разі потреби здійснює зворотний зв'язок. Розгляд звернень громадян, які звернулися до управління, та ті, які були направлені за дорученням керівництва виконавчої дирекції Фонду, інших органів влади вищого рівня до управління, здійснювалися без порушень, у визначені законодавством строки.

В управлінні постійно вживаються заходи щодо оперативного, кваліфікованого та своєчасного розгляду звернень, підвищення рівня позитивного вирішення питань, що турбують громадян.

 

 

Фонд прийняв на фінансування заяви-розрахунки на суму 10,6 млрд. гривень

За оперативними даними продовж трьох кварталів 2019 року Фондом соціального страхування України прийнято заяв-розрахунків для фінансування матеріального забезпечення для понад 1,9 млн застрахованих осіб на загальну суму 10,6 млрд гривень. За загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів Фонду надаються такі види матеріального забезпечення:

  1. Допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною). Надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке, у залежності від тривалості страхового стажу, повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї страхового випадку.
  2. Допомога по вагітності та пологах. Надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу) за весь період відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами і не залежить від страхового стажу. Водночас, особам, які протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку мають стаж менше 6 місяців, розмір допомоги розраховується виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати.
  3. Допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві). Надається в розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом. Станом на сьогодні допомога на поховання становить 4 100 гривень. Окремо зазначимо, у разі смерті потерпілих від нещасного випадку на виробництві, Фондом здійснюється виплата одноразової допомоги, а також відшкодування вартості ритуальних послуг, пов’язаних з похованням померлого. Крім того, у разі смерті потерпілого, Фонд фінансує надання щомісячної страхової виплати особам, які мають на неї право.

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом – копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.

Допомога на поховання застрахованої особи призначається сім'ї померлого або особі, яка здійснила поховання, на підставі свідоцтва про смерть, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів громадянського стану, виконавчим органом сільської, селищної чи міської (крім міст обласного значення) ради. Про це повідомляє прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.