Підприємництво

Опубліковано: 25-3-2019

ВІДТЕПЕР ЗАРЕЄСТРУВАТИ ТОВ МОЖНА ОНЛАЙН

В Україні запрацювала нова електронна послуга, що дозволяє зареєструвати товариство з обмеженою відповідальністю онлайн, що діє на підставі модельного статуту. Новація доступна на порталі «Онлайн-будинку юстиції» та веб-порталі Кабінету міністрів України в розділі «Електронні послуги».

Нова онлайн-послуга забезпечить онлайн-реєстрацію ТОВ з можливістю формування необхідної редакції модельного статуту, шляхом вибору відповідних пунктів або використання редакції за замовчуванням. Одночасно можна подати заяву на застосування спрощеної системи оподаткування та реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ). Діючі ТОВ, що працюють на підставі власної редакції установчих документів,отримують можливість дистанційно перейти на модельний статут без необхідності відвідувати центри надання адміністративних послуг чи суб’єктів державної реєстрації особисто.

Більш детально за посиланням: 

https://minjust.gov.ua/news/ministry/vidteper-zareestruvati-tov-mojna-onlayn?fbclid=IwAR3OR3PyPGad3ZvA-YpQU1cV319kkYAxlTXFEG9mlX1gO1MNXUpE2b3vm2E 

______________________________________________

До уваги суб'єктів підприємницької діяльності!

Київська обласна державна адміністрація повідомляє, що з жовтня 2018 року в Україні функціонує американська п’ятирічна програма допомоги USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (далі - КЕУ) з бюджетом 42 млн. дол. США.

Основними завданнями програми є сприяння розвитку сильної, відкритої та диверсифікованої економіки України шляхом підтримки конкурентоспроможності підприємств малого і середнього бізнесу (далі - МСБ) та стартапів на українському і міжнародному ринках, допомога створенню сприятливого бізнес-клімату, заснованого на сталих економічних реформах, підтримка, розробка та впровадження ефективної торговельної політики, яка надасть змогу скористатись перевагами від угод про міжнародну торгівлю в рамках діяльності Світової організації торгівлі.

Одним із ключових інструментів реалізації цих завдань є грантові програми КЕУ національного масштабу. Згадані програми у поєднанні з необхідною технічною допомогою надаються для підвищення конкурентоспроможності, інвестицій та збуту продукції на внутрішньому та міжнародному ринках, а також покрашенню бізнес-клімату.

Учасниками грантових програм можуть бути підприємства МСБ, фізичні особи-підприємці, галузеві бізнес-асоціації, торгові асоціації, аналітичні центри, IT-компанії, об’єднання підприємців, прибуткові та неприбуткові неурядові організації. На сьогодні пріоритетними напрямами грантової програми визначено суб’єкти підприємництва, які спеціалізуються на виробництві меблів, сфери IT-технологій та інших інноваційних сфер виробництва і технологій.

Отримати грантову підтримку можуть суб’єкти підприємницької діяльності, які зареєстровані в Україні, а також мають добру репутацію і відповідають усім чинним нормам цивільного та податкового законодавства України. Грантові заявки повинні супроводжуватись детальним і реалістичним бюджетом, кінцева сума якого залежить від запропонованих грантових заходів. Тип гранту залежить від запланованої діяльності та формату підприємства - грантоогримувача і визначається в процесі переговорів.

В разі зацікавленості просимо до 27.06.2019 року звертатися до відділу економічного розвитку і торгівлі Таращанської районної державної адміністрації за телефоном (04566) 5-15-46 або на електронну адресу: tara_ekon@ukr.net .

______________________________________________

В КОДА ЗАПРАЦЮВАЛА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ ІНВЕСТОРІВ ТА ПІДПРИЄМЦІВ

В Обласній державній адміністрації запрацювала «гаряча лінія» Офісу захисту прав інвесторів та підприємців Київської області. Офіс прийматиме звернення від представників бізнесу щодо фактів тиску, зловживань чи бездіяльності з боку посадових осіб обласних або районних органів влади.

Щоб отримати кваліфіковану правову допомогу звертайтесь за тел. 044 286-87-57 «Гаряча лінія» працює з понеділка по п’ятницю з 09:00 до 18:00. Також свої скарги Ви можете надіслати за електронною адресою  zahystprav_koda@ukr.net

Нагадаємо, Офіс захисту прав інвесторів та підприємців Київської області було створено за ініціативи голови КОДА Олександра Терещука з метою покращення комунікації поміж представниками обласної влади та бізнесу.

________________________________________________________

Відкрити бізнес в Україні — відтепер не челендж!

Плануєте відкриття власної справи, але не знаєте всіх нюансів?

Державний інфо-сервіс Start Business Challenge надає покрокові інструкції з детальною інформацією про дозвільні документи, що Вам необхідні для реєстрації бізнесу ( https://sbc.regulation.gov.ua ).

_________________________________________________________

З 01 січня 2019 року втратив чинність мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

З початку року планові перевірки відновлюються у відповідності до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», який передбачає публікацію всіх планових перевірок на сайті Державної регуляторної служби (http://www.drs.gov.ua ).

Цей уніфікований план затверджується Кабінетом Міністрів України. За індивідуальним податковим номером (ІПН) підприємства на сайті можна подивитись, чи включено ваше підприємство у план перевірок на наступний рік. Також, інформація про перевірки розміщується на інспектиційному порталі: https://inspections.gov.ua/ .  

 Термін затвердження та публікації плану відбувається з 15 жовтня по 1 грудня кожного року. Крім того, контролюючий орган повинен письмово сповістити про намір здійснення перевірки за 10 днів і представити перелік питань по яким буде проводитись перевірка. Виняток становлять перевірки Держпродспоживслужбою, яка в річному плані визначає виключно квартал, в якому буде проводитись перевірка та попередньо не буде повідомляти суб’єкта господарювання про  конкретну дату заходу, крім аудиту та інших випадків, коли таке попередження є необхідною умовою забезпечення ефективності державного контролю.

Строк проведення перевірки – не більше 10 робочих днів, щодо малого та мікро бізнесу – не більше 5 робочих днів.

Протягом одного року забороняється здійснення більш ніж одного планового заходу щодо одного суб’єкта господарювання одним і тим самим контролюючим органом.

За наявності у суб’єкта господарювання відокремлених підрозділів, планові заходи можуть здійснюватись одночасно в усіх відокремлених підрозділах протягом визначеного у плані строку.

Періодичність проведення планових перевірок визначається згідно із затвердженими критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності.  Відповідно до положень частини 15 ст. 4 Закону про нагляд (контроль) встановлено, що органи державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати виключно уніфіковані форми актів, затверджені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 29.01.2019  № 9 «Про затвердження уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері інтелектуальної власності, та форми припису щодо усунення порушень, виявлених під час проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері інтелектуальної власності», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2019 р. за № 152/33123, який набрав чинності з 07.03.2019 року.

Для здійснення комплексного заходу кожний орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб’єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет комплексного заходу.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на здійснення заходу.

Перед початком здійснення комплексних заходів посадові особи кожного органу державного нагляду (контролю) зобов’язані пред’явити керівнику суб’єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб’єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Перед початком здійснення комплексних заходів посадова особа кожного органу державного нагляду (контролю) вносить до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) (за наявності такого журналу у суб’єкта господарювання) запис про:

-тип та форму комплексного заходу;

-найменування органу державного нагляду (контролю);

-номер службового посвідчення, прізвище, ім’я, по батькові та посаду посадової особи органу державного нагляду (контролю), уповноваженої на здійснення комплексного заходу;

-дату та номер посвідчення (направлення) на здійснення комплексного заходу;

-строк здійснення комплексного заходу (дати початку та закінчення комплексного заходу).

За результатами здійснення комплексних заходів кожним органом державного нагляду (контролю) окремо складаються акти у двох примірниках, які підписуються посадовими особами відповідного органу державного нагляду (контролю), які його здійснювали, та суб’єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Якщо суб’єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує такий акт із зауваженнями.

У разі відмови суб’єкта господарювання від отримання примірника акта другий примірник акта надсилається суб’єкту господарювання рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення протягом трьох робочих днів після завершення комплексного заходу

Що стосується позапланових перевірок, то вони можуть бути здійснені якщо на підприємстві виник конфлікт інтересів і надійшла скарга, або виникли якісь форс-мажорні обставини, смертельні випадки або інше. При позаплановій перевірці контролюючий орган не повідомляє підприємство про намір здійснення перевірки.

Так, згідно із ЗУ «Про основні засоби державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», підставами для проведення позапланового заходу є:

-подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

-виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб’єктом господарювання у документі обов’язкової звітності, крім випадків, коли суб’єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності;

-перевірка виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);

-звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності);

-доручення Прем’єр-міністра України про перевірку суб’єктів господарювання у відповідній сфері у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;

-настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання.

Строк здійснення позапланового заходу не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо малого та мікро бізнесу – двох робочих днів.

За результатами позапланової перевірки також складається акт уніфікованої форми.