ОГОЛОШЕННЯ

Опубліковано: 19-7-2019

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!      

Таращанським відділом Кагарлицької місцевої прокуратури постійно вживаються заходи щодо захисту інтересів держави, зокрема в сфері земельних відносин.

Так, встановлено порушення вимог земельного законодавства під час відведення ФГ земельних ділянок для ведення фермерського господарства на території Ріжківської сільської ради Таращанського району Київської області загальною площею 45 га та вартістю 13 млн 998 грн.

Вказані земельні ділянки надані Головним управлінням Держгеокадастру в Київській області в порушення вимог Закону України «Про фермерське господарство» та в порушення вимог про обов’язкове проведення  земельних торгів під час надання в оренду земельних ділянок.

За вказаним фактом Таращанським відділом Кагарлицької місцевої прокуратури підготовлено та скеровано до Таращанського районного суду позовну заяву про визнання недійсними наказів Головного управління Дерземагенства в Київській області та договорів оренди земельних ділянок.

Прокурор Таращанського відділу Кагарлицької місцевої прокуратури                                            Ю. Калайда

______________________________________________________

______________________________________________

Встановлено, що громадянин М., будучи раніше засудженим, маючи не зняту і не погашену судимість, на шлях виправлення не став, належних висновків для себе не зробив і знову вчинив умисні злочини, а саме з будівлі господарського приміщення, яке на праві власності належить громадянці А. викотив із гаража скутер марки «Honda Dio», не заводячи двигун вказаного скутера, за допомогою рук покотив його по дорозі до місця проживання свого знайомого громадянина Ч., де під сидінням виявив ключі від вказаного скутера. В подальшому скориставшись виявленими під сидінням скутера ключем запалення привів двигун у робочий стан та поїхав на скутері «Honda Dio» до свого місця проживання, де залишив його зберігати за будинком на вулиці.

Крім того, через деякий час громадянин М. з дачного будинку, який належить громадянину Р., у веранді на підлозі виявив та викрав алюмінієвий бідон об’ємом 40 л та в подальшому приніс до місця свого проживання, таким чином розпорядившись викраденим на власний розсуд.

Дії зловмисника, кваліфіковано за ч. 2 ст. 289 (незаконне заволодіння транспортним засобом, вчинене повторно, з проникненням у приміщення) КК України та ч. 3 ст. 185 (таємне викрадення чужого майна (крадіжка), вчинене повторно, поєднане з проникненням у житло) КК України.

27.06.2019 Таращанським відділом Кагарлицької місцевої прокуратури до суду скеровано обвинувальний акт щодо обвинуваченого М. для розгляду по суті.

Наразі зловмиснику загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої.

 

Прокурор Таращанського відділуКагарлицької місцевої прокуратури                                             Ю. Калайда

________________________________________________

"Отруйні рослини"

ПОРЯДОК НАДАННЯ ЩОРІЧНОЇ РАЗОВОЇ АДРЕСНОЇ ГРОШОВОЇ ДОПОМОГИ

______________________________________________

Управління соціального захисту населення Таращанської райдержадміністрації Київської області повідомляє про те, що на виконання листа Міністерства соціальної політики України від 12.04.2019 № 7424/0/2-19/58 про здійснення реабілітації дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу департамент соціального захисту населення Київської облдержадміністрації повідомляє, що прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 309 «Про затвердження Порядку використання у 2019 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу», яким запроваджується новий механізм забезпечення заходами із реабілітації дітей з інвалідністю внаслідок дитячого церебрального паралічу за принципом «гроші ходять за людиною», що дозволить забезпечити адресність, прозорість та підвищити якість надання реабілітаційних послуг.

________________________________________________

Яку допомогу можуть отримати жертви домашнього насильства

Міністерство охорони здоров’я затвердило Порядок проведення та документування результатів медичного обстеження постраждалих від домашнього насильства осіб або осіб, які ймовірно постраждали від домашнього насильства, та надання їм медичної допомоги (Порядок).

Віднині на медичний заклад та його персонал покладається ряд обов’язків у випадку отримання звернення зі скаргою про вчинення домашнього насильства від постраждалої особи чи її представника:

  • зафіксувати скаргу (звернення);
  • зібрати анамнез;
  • провести медичний огляд з оцінкою стану постраждалої особи та в разі потреби – додаткове інструментально-лабораторне обстеження й заходи щодо попередження наслідків сексуального насильства та задокументувати його результати;
  • забезпечити отримання необхідної медичної допомоги;
  • поінформувати про права, заходи та соціальні послуги, якими може скористатися постраждала особа;
  • протягом доби повідомити Національну поліцію України, а у випадку виявлення ушкоджень у дитини – також службу у справах дітей;
  • на вимогу – надати всю необхідну інформацію про медичну допомогу у формі довідки;
  • за потреби – надати постраждалій особі листок непрацездатності;
  • у випадку госпіталізації особи – встановити, чи є у такої особи діти та чи забезпечені вони належним доглядом і влаштуванням (у разі наявності дітей, які після госпіталізації постраждалої особи залишаться без належного догляду / батьківського піклування – поінформувати про це службу у справах дітей;
  • якщо особа, яку госпіталізують, є опікуном недієздатної особи (піклувальником особи, цивільна дієздатність якої обмежена, або здійснює догляд за особою, яка потребує постійного догляду і внаслідок госпіталізації залишиться без належного догляду) – звернутися до районної/районної у місті державної адміністрації або ж виконавчого органу об’єднаної територіальної громади, міської, районної у місті ради;
  • сприяти в отриманні постраждалими особами безоплатної правової допомоги шляхом інформування працівників центрів безоплатної вторинної правової допомоги про необхідність її надання у приміщеннях закладів охорони здоров’я, якщо такі особи не можуть відвідати центр з надання безоплатної правової допомоги самостійно.

Громадянам може бути надано амбулаторну, стаціонарну, первинну, вторинну чи третинну медичну допомогу.

Наголошуємо, що в нашій державі гарантується право на вільний вибір лікаря, методу лікування відповідно до рекомендацій лікаря, закладу охорони здоров’я, тому постраждала особа самостійно визначатиме умови надання їй медичної допомоги. Крім того – для отримання такої допомоги необхідна буде письмова згода постраждалої особи або її представника, єдиним винятком є ситуація, коли наявні всі ознаки існування загрози для життя такої особи і отримати згоду видається неможливим.

Сподіваємося, норми даного Порядку допоможуть якщо не подолати це ганебне явище, то хоча б послабити вплив його наслідків на життя та здоров’я людини.

_________________________________________

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!

Встановлено, що громадянин М., будучи раніше засудженим, маючи не зняту і не погашену судимість, на шлях виправлення не став, належних висновків для себе не зробив і знову вчинив умисні злочини, а саме з будівлі господарського приміщення, яке на праві власності належить громадянці А. викотив із гаража скутер марки «Honda Dio», не заводячи двигун вказаного скутера, за допомогою рук покотив його по дорозі до місця проживання свого знайомого громадянина Ч., де під сидінням виявив ключі від вказаного скутера. В подальшому скориставшись виявленими під сидінням скутера ключем запалення привів двигун у робочий стан та поїхав на скутері «Honda Dio» до свого місця проживання, де залишив його зберігати за будинком на вулиці.

Крім того, через деякий час громадянин М. з дачного будинку, який належить громадянину Р., у веранді на підлозі виявив та викрав алюмінієвий бідон об’ємом 40 л та в подальшому приніс до місця свого проживання, таким чином розпорядившись викраденим на власний розсуд.

Дії зловмисника, кваліфіковано за ч. 2 ст. 289 (незаконне заволодіння транспортним засобом, вчинене повторно, з проникненням у приміщення) КК України та ч. 3 ст. 185 (таємне викрадення чужого майна (крадіжка), вчинене повторно, поєднане з проникненням у житло) КК України.

27.06.2019 Таращанським відділом Кагарлицької місцевої прокуратури до суду скеровано обвинувальний акт щодо обвинуваченого М. для розгляду по суті.

Наразі зловмиснику загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією майна або без такої.

 

Прокурор Таращанського відділу   Кагарлицької місцевої прокуратури                                             Ю. Калайда

 

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!

Таращанським відділом Кагарлицької місцевої прокуратури скеровано до суду обвинувальний акт стосовно 38 річного громадянина Л., який підозрюється у вчиненні умисного невиконання постанови суду, що набрала законної сили, тобто як вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 382 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що злочинець обвинувачується в тому, що 06.11.2018 суддею Таращанського районного суду Київської області винесено постанову у справі про визнання винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП - та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в сумі 10200 грн. з позбавленням права керування транспортними засобами строком на 1 рік.

Однак, Л., незважаючи на вказане судове рішення Таращанського районного суду Київської області, маючи реальну можливість його виконати, знаючи про заборону керувати транспортними засобами, діючи умисно, ігноруючи вимоги вказаної постанови Таращанського районного суду Київської області в частині позбавленням права керування транспортними засобами строком на 1 (один) рік, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій і бажаючи діяти саме таким чином, 30.05.2019 о 13 год. 00 хв., не маючи при собі посвідчення водія відповідної категорії, в порушення вимог п.п. «а» п. 2.1 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, згідно з якими «Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії», керував транспортним засобом, а саме моторолером марки  без державного номерного знаку, по автодорозі між м. Тараща Київської області та с. Улашівка Таращанського району Київської області.

За скоєння умисного невиконання постанови суду, що набрала законної сили обвинуваченому загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 3 років.

 

Прокурор Таращанського відділу Кагарлицької місцевої прокуратури                                         Ю. Калайда

 

_________________________________________

Районна служба зайнятості інформує

У січні-червні 2019 року послугами Таращанської районної філії Київського обласного центру зайнятості скористалось 1012 чоловік. Статус безробітного мали 782 особи.

Чисельність громадян, забезпечених роботою за сприянням державної служби зайнятості у 2019 році, становить 461 особа. Рівень працевлаштування безробітних громадян 50,9%.     

Протягом 2019 року проходили професійне навчання 156 безробітних. Рівень працевлаштування після закінчення навчання  становить 93,9 %.

У громадських роботах та інших роботах тимчасового характеру брали участь 461 незайнята особа. Питома вага безробітних громадян, які брали участь у таких роботах, становить 55,3%.

Наразі на обліку в районній службі зайнятості перебуває 179 незайнятих громадян. Статус безробітного мають 222 особи. Із загальної чисельності безробітних 154 проживають у сільській місцевості.

У 2019 році до центру зайнятості було заявлено 579 вакансій від  роботодавців.

Найбільш затребувані професії, на які сьогодні є попит, – це професії висококваліфікованих робітників – пекарі, касири торгівельних залів, робітники з комплексного обслуговування сільськогосподарського виробництва, бісквітники, верстатники деревообробних верстатів, комплектувальники меблів, електромонтери з ремонту та обслуговування електроустаткування, підсобні робітники.

____________________________________________________

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!

Таращанським відділом Кагарлицької місцевої прокуратури повідомлено про підозру 53-річному громадянину Б., який підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 185 КК України.

Злочинець будучи раніше судимим за корисливий злочин, маючи не зняту і не погашену судимість, на шлях виправлення не став, належних висновків для себе не зробив та знову підозрюється у вчиненні умисного злочину проти власності. 

Так, 08.06.2019 громадянин  Б. в м. Тараща Київської області викрав велосипед, що належить потерпілому В.

За скоєння таємного викрадення чужого майна (крадіжка), вчиненого повторно, підозрюваному в суді загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 5 років.

 

Прокурор Таращанського відділу       Кагарлицької місцевої прокуратури                                         Ю. Калайда

 

_____________________________________________

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!

Таращанським відділом Кагарлицької місцевої прокуратури повідомлено про підозру 48-річній громадянці К., яка підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 185 КК України.

Так, 10.06.2019 в будинку потерпілої, що розташований в м. Тараща Київської області, К. побачила жіночу сумку, що належить потерпілій. Достовірно знаючи, що потерпіла у сумці зберігає банківську картку, видану «Raiffeisen Bank Aval» , у К. виник злочинний умисел на таємне заволодіння чужим майном, шляхом зняття грошей з вищевказаної  банківської картки через банкомат, а тому здійснила її викрадення.     

В подальшому продовжуючи свої злочинні дії, переслідуючи мету збагачення за рахунок викрадення чужого майна, доводячи свій злочинний умисел до кінця, К. 13.06.2019 з вищевказаною банківською карткою «Raiffeisen Bank Aval», прибула до банкомату  та зняла грошові кошти в сумі 500 гривень, тим самим таємно заволоділа чужим майном.

За скоєння таємного викрадення чужого майна (крадіжка), підозрюваній в суді загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 3 років.

 

Прокурор Таращанського відділу    Кагарлицької місцевої прокуратури                                         Ю. Калайда

______________________________________________

До уваги суб'єктів підприємницької діяльності!

Київська обласна державна адміністрація повідомляє, що з жовтня 2018 року в Україні функціонує американська п’ятирічна програма допомоги USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (далі - КЕУ) з бюджетом 42 млн. дол. США.

Основними завданнями програми є сприяння розвитку сильної, відкритої та диверсифікованої економіки України шляхом підтримки конкурентоспроможності підприємств малого і середнього бізнесу (далі - МСБ) та стартапів на українському і міжнародному ринках, допомога створенню сприятливого бізнес-клімату, заснованого на сталих економічних реформах, підтримка, розробка та впровадження ефективної торговельної політики, яка надасть змогу скористатись перевагами від угод про міжнародну торгівлю в рамках діяльності Світової організації торгівлі.

Одним із ключових інструментів реалізації цих завдань є грантові програми КЕУ національного масштабу. Згадані програми у поєднанні з необхідною технічною допомогою надаються для підвищення конкурентоспроможності, інвестицій та збуту продукції на внутрішньому та міжнародному ринках, а також покрашенню бізнес-клімату.

Учасниками грантових програм можуть бути підприємства МСБ, фізичні особи-підприємці, галузеві бізнес-асоціації, торгові асоціації, аналітичні центри, IT-компанії, об’єднання підприємців, прибуткові та неприбуткові неурядові організації. На сьогодні пріоритетними напрямами грантової програми визначено суб’єкти підприємництва, які спеціалізуються на виробництві меблів, сфери IT-технологій та інших інноваційних сфер виробництва і технологій.

Отримати грантову підтримку можуть суб’єкти підприємницької діяльності, які зареєстровані в Україні, а також мають добру репутацію і відповідають усім чинним нормам цивільного та податкового законодавства України. Грантові заявки повинні супроводжуватись детальним і реалістичним бюджетом, кінцева сума якого залежить від запропонованих грантових заходів. Тип гранту залежить від запланованої діяльності та формату підприємства - грантоогримувача і визначається в процесі переговорів.

В разі зацікавленості просимо до 27.06.2019 року звертатися до відділу економічного розвитку і торгівлі Таращанської районної державної адміністрації за телефоном (04566) 5-15-46 або на електронну адресу: tara_ekon@ukr.net .

____________________________________

До відома сільських жителів, що потребують покращення житлово-побутових умов!

Київський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі доводить до вашого відома інформацію про те, що 28 позачерговою сесією Київської обласної ради VII скликання від 31 травня 2019 року затверджено зміни до Київської обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» до 2023 року.

Програма працює згідно постанов Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року №1211 «Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», від 05 жовтня 1998 року № 1597 «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі»

За цією програмою жителі сільської місцевості отримують пільгові довгострокові кредити на будівництво, добудову, придбання житла та газифікацію власних осель під 3% річних, а багатодітні родини - безвідсотково.

Для отримання кредиту необхідно надати до Фонду пакет документів згідно переліків, що додаються.

Адреса Фонду ПІЖБ на селі:

вул. Велика Васильківська, 13/1, к.316

м. Київ,

01024

тел.: (044)2351406

Перелік документів  на купівлю житла

Перелік документів для одержання кредиту на будівництво

Перелік документів для одержання кредиту на газифікацію, водопостачання

____________________________________

Яка відповідальність настає за невиконання судових рішень?

Пояснює Міністр юстиції Павло Петренко

Доброго дня! Прошу Вашої консультації з приводу виконання судових рішень. Яку відповідальність несуть особи, які ухиляються від виконання судових рішень?

З повагою, Олексій Мироненко

Чинне законодавство України передбачає адміністративну та кримінальну відповідальність за невиконання рішення суду.

Як реалізується адміністративна відповідальність?

Суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов’язати суб’єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Далі, після розгляду звіту, суддя своєю ухвалою може накласти на керівника суб’єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто від 38 429 грн до 76 840 грн.

Хто такий суб’єкт владних повноважень?

Орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб’єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Позивач може ініціювати питання про накладення штрафу на керівника суб’єкта владних повноважень?

Так, питання про накладення штрафу вирішується за клопотанням позивача або за ініціативою судді.

Чи можна не виконувати рішення, якщо  органом (особою)  сплачено штраф?

Ні, сплата штрафу не звільняє від обов’язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання. 

Як реалізується кримінальна відповідальність за невиконання судового рішення?

Умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню може каратися штрафом або позбавленням волі.

ПРОТЕ! Якщо такий злочин вчиняє службова особа, то до видів покарання додається ще й заборона обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю.  Мета  призначення такого покарання є недопущення особи до певних посад чи до певної діяльності, щоб ця особа не могла використовувати свою посаду для подальшої злочинної діяльності та вчинення нових злочинів.

Кого можна притягти до кримінальної відповідальності за невиконання рішення суду?

  • Особу, проти якої прийнято та винесено певне рішення із зобов’язанням утриматись від певних дій або, навпаки, вчинити їх.
  • Юридичну особу (в особі її посадової особи, яка виступає від її імені та в її інтересах).
  • Службову особу, яка відповідно до повноважень повинна була вчинити дії по виконанню судового рішення або завдяки своїм повноваженням мала можливість перешкодити останньому.

А яка процедура притягнення до кримінальної відповідальності?

За наявності ознак злочину в діях особи, яка умисно перешкоджає виконанню рішення чи іншим чином порушує вимоги закону про виконавче провадження, державний виконавець складає акт про порушення і звертається до правоохоронних органів із зверненням – поданням (повідомленням) про притягнення особи до кримінальної відповідальності відповідно до закону. За наявності такого звернення правоохоронний орган зобов’язаний порушити кримінальне провадження.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

_______________________________________________

Які права має жінка в пологовому будинку? Консультує Міністр юстиції

Добрий день, Павле Дмитровичу! Хочу отримати від  Вас пораду. Зовсім скоро в нашій сім’ї  буде поповнення. Я дуже схвильована, оскільки це моя перша дитина. Оскільки я буду вперше перебувати у пологовому будинку, хотіла  б розуміти свої права.  Розкажіть про них більш детально, будь ласка.

Олена Шульга

Вагітність і народження дитини це завжди радісна подія для кожної сім’ї. З перших хвилин перебування в пологовому будинку, перш за все, майбутні мами мають право на високу культуру медичного обслуговування.

Які права має вагітна жінка?

Кожна вагітна жінка має право:

  • самостійно обирати пологовий будинок, лікаря або вимагати його заміни. Адже, пацієнт має право бути прийнятим у будь-якому закладі охорони здоров’я на свій вибір, якщо цей заклад охорони здоров’я має можливість забезпечити відповідне лікування; 
  • отримати психологічну підготовку до пологів;
  • бути поінформованою медичними працівниками про свій стан здоров’я та майбутньої дитини, результатів аналізів тощо;
  • отримати  психологічну підтримку, яка може полягає у залученні родичів або близьких людей під час проведення оглядів тощо.  

Які права має жінка під час пологів?  

Право на сімейні (партнерські) пологи.  Подружня пара має завчасно звернутися до адміністрації пологового будинку (головного лікаря, завідуючого відділення) і повідомити про своє бажання партнерських пологів.

Присутніми під час пологів можуть бути не більше 2 осіб. 

Пологи мають відбуватися лише в індивідуальному пологовому залі. Величезні пологові зали з двома ліжками сьогодні є порушенням прав людини і заборонені законодавством.

Право на демедикалізацію пологів. Медпрацівники пологових будинків повинні  прагнути провести пологи так, щоб жінка мала можливість народити дитину в максимально природних умовах. Будь-які втручання можуть відбуватися лише за суворими медичними показаннями.

Право на свободу дій у пологах.  Кожна роділля може народжувати в такій позі, яка для неї є зручною. Можна народити на звичайному ліжку, на стільчику, на м’ячі.

Право на грудне вигодовування. Не можна годувати лише за наявності відкритої форми туберкульозу або ВІЛ/СНІДу в матері або інших вагомих протипоказаннях. Породіллі мають надати повну інформацію про грудне вигодовування, показати, як годувати дитину і доглядати за грудьми. 

Право побачити свою мертвонароджену дитину. Обов’язково дитину після народження мають показати матері. Якщо мати непритомна, дитину відразу показують родичам.

Право на індивідуальне перебування. У палаті має перебувати лише мати з дитиною.

Які документи мають надати при виписці з пологового будинку?

У день виписування мама одержує від лікаря кілька документів:

  • витяг з історії розвитку пологів, а також висновок про стан здоров’я матері;
  • довідку про народження дитини і витяг, що містить дані про параметри і стан здоров’я малюка в день народження і на момент виписування з пологового будинку.

Також нагадаю, на сьогоднішній  день у 467 закладах охорони здоров’я по всій Україні  працює  сервіс Мін’юсту, скориставшись яким можна отримати  свідоцтво про народження малюка безпосередньо у пологовому будинку.

Більш того, Міністерство юстиції долучилось до розробки пакету законодавчих ініціатив під умовною назвою #єМалятко, який встановлює можливість  отримати 9 послуг за 1 заявою:

  1. державна реєстрація народження дитини та визначення її походження;
  2. реєстрація місця проживання новонародженої дитини;
  3. призначення допомоги при народженні дитини;
  4. призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
  5. реєстрація новонародженої дитини в електронній системі охорони здоров’я;
  6. реєстрація новонародженої дитини у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків;
  7. отримання посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї;
  8. визначення належності новонародженої  дитини до громадянства України;
  9. присвоєння новонародженій дитині унікального номеру запису в Єдиному державному Демографічному реєстрі.

Яку державну допомогу може отримати жінка, яка народила дитину?

Українське законодавство передбачає, що кожна жінка незалежно від віку має право на такі види допомоги:

  • Допомога у зв'язку з вагітністю та пологами надається всім жінкам (у тому числі неповнолітнім), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування,  у розмірі 100 % середньомісячного доходу жінки, але не менше 25 % від розміру встановленого законом прожиткового мінімуму для працездатної особи із розрахунку на місяць.
  • Допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу). У разі, якщо застраховані особи, які протягом дванадцяти місяців перед настанням страхового випадку за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців, вони мають право на допомогу по вагітності та пологах - виходячи з нарахованої заробітної плати (доходу), з якої сплачуються страхові внески, але не більше за розмір допомоги, обчислений із двократного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на час настання страхового випадку.
  • Допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41 280 гривень. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10 320 гривень, решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами.
  • Допомога на дітей одиноким матерям надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні 6 місяців.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання з цього приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

______________________________________________