Якщо ваші права споживача порушено

Опубліковано: 25-5-2020

Більшість із нас, прямуючи до магазину, намагається бути пильним. Та, нерідко буває, що лише вдома, уважніше в спокійній обстановці розглядаючи придбане, бачиш, що термін придатності «найсвіжішого» товару вже вичерпався , або вмикаєш техніку, а вона не працює чи працює зі збоями. Буває і таке, що у період гарантійного терміну продукція втратила якість (виникли недоліки). Тобто гроші ви вже сплатили, а використати придбане не виходить.

Найперше ви звернулись до продавця даного товару, проте з тих, чи інших причин він відмовився замінити вам товар на товар належної якості, або ж відмовив у проведенні гарантійного ремонту.

Що робити споживачеві в такій ситуації? Куди звертатися й чи є кому його захистити?

Раніше такі питання вирішували фахівці Служби захисту прав споживачів, відділення якої працювали в усіх великих містах і райцентрах. Проте, з 2016 року ця служба трансформувалася і нині входить як управління до складу Державної служби України з безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживсужба).

Звернутися до фахівців управління можна кількома способами: усним, електронним або письмовим зверненням (скаргою).

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

При зверненні до Держпродспоживслужби подаються наступні документи:

  • звернення;
  • копія звернення до суб’єкта господарювання,
  • копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
  • копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
  • інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Такі звернення, відповідно до законодавства, розглядаються не більше 1 місяця від дня їх надходження.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, продавець встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється подавачу. При цьому загальний термін вирішення питань не може перевищувати 45 днів.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Споживач для захисту своїх прав також має право звернутися до суду за місцем проживання, місцем заподіяння шкоди чи виконання договору.

До позовної заяви додаються докази, що обґрунтовують позовні вимоги, тобто відмову продавця обміняти товар, зокрема:

-копія звернення до продавця;

-висновок експертизи про невідповідність товару встановленим вимогам якості;

-копія документу, який засвідчує факт придбання товару;

-копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;

-інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, які пов'язані з порушенням їх прав (частина 3 статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів").

Цивільна справа в порядку позовного провадження розглядається судом протягом розумного строку, але не більше 2 місяців з дня відкриття провадження у справі.

 

 

Довідково:    Держпродспоживслужба у Київській області

Адреса: 08133, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Балукова, 22

Тел.: (044) 406-01-65 , (044) 486-54-86, (044) 486-40-27

e-mailkoblzah@dpssko.gov.ua,      gu@dpssko.gov.ua

Сайт: oblvet.org.ua

За цією адресою можна подати скаргу, її зразок дивіться за посиланням.